Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V audi na baterky sedí dva za sebou

  11:31aktualizováno  11:31
Takové audi tu ještě nebylo. Auto se čtyřmi kroužky na masce, to nemusí být jen nasupený mamut Q7, nebo ministerská A8 upalující levým pruhem dálnice. Audi chystá také malé lehké elektromobily. Nejzajímavější z nich se představí na autosalonu ve Frankfurtu za měsíc.

Audi urban concept | foto: Audi

Audi urban concept je něco jako velorex moderního věku. Lehký, jednoduchý, obratný, dvoumístný. Znalcům připomene kapotovanou tříkolovou podivnost začátku druhé poloviny dvacátého století Messerschmitt Kabinenroller. Jako zamaskovaný prototyp se nové audi prohání po Berlíně.

Audi urban concept najíždí testovací kilometry v Berlíně

Audi urban concept najíždí testovací kilometry v Berlíně.

Je pro dva, ti ale sedí za sebou. Uspořádání 1 + 1 se hodí do přeplněných městských ulic. Zadní cestující sedí o něco výš než řidič. Obě sedačky jsou napevno, pilot si upraví správnou pozici nastavováním volantu a pedálů.

Audi urban concept

Audisté v něm "svou" značku – i přes nekonvenční pojetí – najdou. Nechybí velká maska na přídi. Libůstkou designérů je barevný pruh na boku, odkazující na sportovní Audi R8.

V hlavní roli lehkost

Tvůrci zdůrazňují, že tohle audi nemá jediné zbytečné kilo navíc. Kokpit pro posádku je zároveň karoserií. Jedenadvacetipalcová kola vytrčená mimo karoserii chrání panely s blikajícími pásy diod LED. Auto nemá dveře, když chcete nastoupit, musíte odsunout panel střechy a s ním i boční panely, podobně jako u letadel. 

Při stavbě používali uhlíkový kompozit, který je velmi lehký a zároveň pevný. Pohon obstarávají dva elektromotory, které živí lithium-iontový akumulátor.

Autor:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.