Diskuze
Rychlokurz smyku: když auto brzdí, nezatočí
Děkujeme za pochopení.
Škubi
Miluju lidi
který jsou odborníci na řízení, který nedotáčivost na ledě řešej přidánim, když to nepomůže tak ručkou, protože "jen se podívejte na rally", aneb na kompu mi to vždycky fungovalo... Jednoho takovýho znám osobně, letos jel svojí první zimu (ale to vy taky) a dvakrát za den ve škarpě je tak asi průměr...
radik
Re: Miluju lidi
Když se auto nechytne když přestanete brzdit a vyřadíte tak máte šanci že vás mírné přidání plynu a vybočení vytáhne - jezdim už nějkou tu zimu a dvakrát mi to pomohlo, ručku samozřejmě ne - sáňkovat se má na kopci a ne na silnici. Jasně že plnej rejd a dupnout na plyn je blbost
Santa1
Tak vznikají mýty
Řidiči, kterým tohle perou do palice pak panikaří, když jim při brždění při nějakém nečekaném vyhýbacím manévru zacvrliká ABS a pouštějí brzdu. Přitom v tuhle chvíli je nejlepší tu brzdu držet až do vítězného konce, ABS to zařídí. Někdo furt musí dokazovat svoji potřebnost, jako s tím držením volantu a podobnýma blbinama.
Georgik-I
Re: Tak vznikají mýty
1. jasněže je potřeba brzdit a je-li ABS tak stále. on tu nohu z brzdy stejně nikdo nesundá, v krizovce ani náhodou, protože v opravdový krizovce zběsile brzdí i piloti F1, je to prostě naprostá lidská přirozenostm mluvím o krizovce, např. když Vám zpoza jiného auta skočí přímo pod auto školák...
2. ruce na volantu jsou správně, protože Ti to nedovolí přetočit rejd a tudíž pneu opravdu zatočí lépe, než na plnej rejd!
KarelV
To platí i na suchu...
že brzdit se má před zatáčkou a ne až v ní ... Takže na sněhu či ledu to prostě jen platí dvojnásob !
KarelV
Pro všechny vozy s předním náhonem PLATÍ ...
- brzděte ještě na rovném úseku před zatáčkou - pak v samotné zatáčce můžete i přidávat a přední kola vás vlastně VYTAHUJÍ ze zatáčky - tzn. přiměřená akcelerace dokonce zlepšuje průjezd zatáčkou !
mike226
Co je to za auto?
Takhle stare auto prece uz musi mit ABS , tak proc jim tek lektor rika ze maiji odbrzdit?
gugacka
Re: Co je to za auto?
vy jste ještě nikdy nevjel do zatáčky nebo křižovatky, kde je led trošku rychleji? Tam je vám ABS na prd, žene vás kinetická energie vpřed a prostě nezatočíte, když je to na hraně, tak pomůže jedině ruční brzda, která stočí auto správným směrem a pak šikovné množství plynu, aby se auto zatáhlo správným směrem. Jenom ne brzdový pedál, to prostě jedete směrem před zatočením a můžete točit volantem jak je libo, nic vám nepomůže ani abs
srutic
Co to je za nesmyslnej nadpis
Nevím proč by auto nemělo zatáčet když brzdí
fsp
Re: Co to je za nesmyslnej nadpis
Protože v tu chvíli na pneumatiku tlači síly jak příčně tak podelně. RAcingový jezdec by Ti to vysvětlil. V zatáčce se šlape jedině na plyn.
fsp
Klasika, pomalu do zatáčky a rychle ven
největší problém je myslím v tom, že většina řidičů si někde v klidu krizové situace nevyzkouší a pak v reálu zmatkují. Jednou udělat, lepší než desetkrát slyšet.
net.Xtreme bojuje s eXtrémismem
No a proto mám ABS
Abych mohl při brždění zatáčet, je to sice dost krajní řešení, ale lepší než nic.
gugacka
Re: No a proto mám ABS
něco to pomůže, ale na ledě je to tak nějak jedno jestli s nebo bez
aluminiový alobal
nezatracujte abs
málokdo umí sešlápnout pedál 16x za vteřinu a to ještě na každý kolo zvlášť
Rambo-x
Re: nezatracujte abs
Jo abs je dobrý,měl jsem vectru která abs měla a proti škodě 120 co mám nyní je to poznat,ABS je jediný co z elektroniky doporučuji
Rambo-x
Tak tak
Stejně nejlepší škola smyku je škoda 120,dobře se s ní machruje na křižovatkách,když se přidá v zatáčce plyn,tak auto jede díky motoru vzadu bokem a ostatní jen zírají,ale obecně platí to že daleko lepší na učení jsou starý auta bez elektroniky,protože takový auta řídite opravdu jen vy a ne za vás různý elektronický kr..ny který vám dávají jen falešný pocit bezpečí
werox
Re: Tak tak
jo svata pravda sam sni jeste jezdim :)
jen me docela vytaci jizda na brecce, kdyz potrebuju vybocit zaboha nemuzu vyjet z koleji
MIR80
A uci
se v autoskole naroda i ohleduplnost na silnicich ? Nebo to je zase jen o tom, kdo rychleji uhodne pripadne statisticky lepe bude vedet, kdo ma na krizovatce prednost ?
kajencik
Re: A uci
jistě že jde jen o tupé dodržování předpisů, už jenom ta ukázková situace - dálnice je furt stejná, (pro dopravní experty: žádné matky s kočárky k masakrování), jenom je tam cedule že začíná vesnice, proto zpomalím ze 130ti na 80, i když silnice je naprosto totožná, to přece dává smysl!
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Nově zrekonstruované 2kk v Krušovicích
Na Brance, Krušovice, okres Rakovník
12 500 Kč/měsíc