Tato rychlost by totiž měla být horním limitem pro státní silnice. K případným změnám na dálnicích a ve městech se zatím belgičtí experti nevyjádřili. Dalším navrhovaným opatřením je vybírat pokuty vyšší než 24,79 eura na místě a nečekat na libovůli řidiče, čímž se velmi zatěžuje evidence a korespondence na státních úřadech. Naprosto nesmyslným návrhem se zdají být úvahy o umísťování černých skříněk do osobních automobilů.
Belgická vláda mimo jiné také plánuje častější kontroly dodržování rychlosti, k čemuž by ji mělo nově pomoci na 600 digitálních kamer.
Vládní úředníci vytvořily expertní skupinu poté, co se Belgie ocitla ve statistikách mezi evropskými státy s největším počtem mrtvých na silnicích. Vzhledem k radikálnosti návrhů a jejich finanční nákladnosti se očekává, že debata na ministerské úrovni potrvá delší dobu a že jednotlivá opatření budou přijímána postupně.