Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Británii se chystá kampaň proti únavě za volantem

  13:41aktualizováno  13:41
Loňská tragédie způsobená řidičem, který na britské dálnici M62 usnul a následně velice nešťastně zavinil nehodu vysokorychlostního vlaku, měl dohru v médiích i u soudu. Viník dostal pětileté vězení. V souvislosti s případem se ve Spojeném Království začíná poukazovat na nebezpečí spojená s únavou za volantem.

Organizace zabývající se bezpečností silničního provozu nyní volají po rozsáhlé kampani, která by řidiče od použití automobilu v případě ospalosti odradila. Měla by jim také vysvětlit jak případné únavě předcházet, snad i definovat, co to únava je. Kampaň by měla zacílit především řidiče profesionály, kteří tráví na silnicích nejvíce času. Na vládě jsou zároveň požadovány další investice do nových parkovišť a odpočívadel při významných silničních tazích.

Pro nová opatření hovoří i výzkum britské společnosti RAC. Té 60 procent respondentů-řidičů uvedlo, že jezdí v automobilu občas unavení a ospalí. Šokujících 14 procent dotázaných se dokonce přiznalo, že za volantem již při řízení někdy usnulo.

Problém únavy či ospalosti řidičů je dle britských expertů skrytým zabijákem. Je prý nejméně tak závažný jako řízení v opilosti, spíše má však za následek ještě více nehod, než například alkohol za volantem.

Rozsáhlé diskuse o spánku za volantem rozpoutal případ Garyho Harta, jehož vůz spadl z dálničního mostu u městečka Selby na železniční trať a následně vykolejil osobní vlak. Nehoda si vyžádala životy deseti cestujících, Hartovi se naštěstí podařilo před nárazem vlaku z jeho Land Roveru uniknout. Za jeho nedbalost mu však soud vyměřil pětiletý trest.

Lidé zabývající se bezpečností silničního provozu upozorňují, že problém začíná již v momentu, kdy řidič zapíná nahlas rádio, zpívá si či otevírá okno. To je prý nejvyšší čas na odpočinek.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.