Diskuze
V Brně staví neobvyklý hybrid, energii získává přečerpáváním kapaliny
Děkujeme za pochopení.
Kazeasch
Re: A pak že je KERS jen pro formule
"KERS" už se dost dlouhou dobu používá v některých tramvajích a metrech. Rozhodně dýl než v F1
Rubik1
Tenhle nápad nikam nevede
Vždyť je to totéž, co před časem nazývali "auto na vzduch". Takže už víme, že tenhle nápad nikam nevede.
kluvi
Re: Tenhle nápad nikam nevede
Jo jo... práve som chcel povedať že nič nového pod slnkom.
Inak napríklad důlní lokomotivy bývali (a možno ešte stále sú) i na stlačený vzduch.
Ja by som rád grant napríklad na projekt recyklovania myšlienok...
Hostinský Palivec
Ńesmysl,
jediné o co jde je získat a následně prožrat co nejvíce grantů, i autorum musí být jasné, že akumulace energie do stlačeného plynu je nesmysl a aplikace tohoto nesmyslu na kolečka nesmyslnost jen zvyšuje.
tomas__marny
Lepší nápad
Když jeden ušetří 25% paltiva, tak ať tam dají 4 a jezdí zadarmo. A od pěti to bude i vyrábět .
Depresivní Robot Marvin
Setrvačník
Je to určitě zajímavé a je dobře, že to někdo zkouší a ověřuje, jestli by to mohlo fungovat.
Ale já si vsadím spíš na setrvačníky nebo standardní elektrické hybridy.
wrah
Re: Setrvačník
Obávám se, že ten hydraulický systém bude velmi velmi těžký. Tudíž u auta je patrně vhodnější setrvačník. Ale u té lokomotivy: Inu, ta hydraulika by mohla uskladnit až neskutečné energie, při vysokém tlaku. Takže tam by to smysl mít mohlo. A že nikoho nenapadne to skusit namontovat na ještěrku, namísto té zátěže vzadu? Ještěrky se pohybují jedině stylem rozjezd/brzda a přitom na svou velikost vozí až neskutečné náklady, jsou jich miliony a používat se prostě musí. Tam by případná úspora 15-20% paliva mohla znamenat až neskutečné šetření celosvětově.
Rafaelou
teorie versus praxe....
Hydroakumulátor funguje a to už řadu let.Jeho aplikace do nákladního vozidla je diskutabilní.Hmotnost vaku který musí být umístěný v ochraném tlakovém obalu,hmotnost oleje a samotného hydromotoru,místo které zabere celá sestava to vše je dost na obtíž a tu trošku získané energie to docela deklasuju.Životaschopnost této apolikace není moc velká a nejspíš ji prokáží i studie na modelu.Nicméně i slepé cesty je třeba ověřovat.
Ardan
Re: teorie versus praxe....
Samozřejmě. Jako obvykle vymýšlejí na technice v Brně kraviny, které už mají fousy. Sebrat granty, a takovýto "výzkum" zarazit. Bohapusté (Bůh promine) mrhání penězi.
xdriver1
Tak to jsou fyzikální hrátky
se zákonem o zachování energie... Jaká je asi účinnost? Je alespoň vyšší, než u už vychytaného elektra?
Stojan_Jakotyc
Re: Tak to jsou fyzikální hrátky
Tady je každá rada drahá
SCkPFjqnU
ted setrit je sileny
jen se tim podlomi kupni sila, a tim hospodarsky cyklus, cim vic se soukoli bude setrenim brzdit, tim nutneji se bude muset jeste setrit a timpadem skrtat, az skoncime v seskrtane spirale.
Depresivní Robot Marvin
Re: ted setrit je sileny
Ono se ale neušetří. Jen se ty peníze přesunou jinam. Například od arabských šejků k inženýrům a vědcům, kteří vyvíjejí ty setrvačníky či hydraulická hejblátka.
KvakMekRampa
...
Hmm, jenom aby to nedopadlo jak ten lineární motor na ČVUT - získat grant - vyčerpat - poslat k ledu.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...