Diskuze

V Brně staví neobvyklý hybrid, energii získává přečerpáváním kapaliny

Na brněnské polytechnice vznikl projekt neobvyklého hybridního vozu. Namísto baterií používá k uchovávání energie speciální hydraulické akumulátory. Technologie by mohla najít uplatnění především v nákladních automobilech i například v autobusech MHD.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

medved.m

24. 11. 2011 0:54
Co staví ten hybrid?

Nebo kde že staví? 8-o

0 0
možnosti

Mychal.B.

22. 11. 2011 20:06
A pak že je KERS jen pro formule

;-D

0 0
možnosti

Kazeasch

24. 11. 2011 13:14
Re: A pak že je KERS jen pro formule

"KERS" už se dost dlouhou dobu používá v některých tramvajích a metrech. Rozhodně dýl než v F1

0 0
možnosti

Rubik1

22. 11. 2011 4:16
Tenhle nápad nikam nevede

Vždyť je to totéž, co před časem nazývali "auto na vzduch". Takže už víme, že tenhle nápad nikam nevede.

0 0
možnosti

kluvi

22. 11. 2011 18:45
Re: Tenhle nápad nikam nevede

Jo jo... práve som chcel povedať že nič nového pod slnkom.

Inak napríklad důlní lokomotivy bývali (a možno ešte stále sú) i na stlačený vzduch.

Ja by som rád grant napríklad na projekt recyklovania myšlienok...

0 0
možnosti

Hostinský Palivec

21. 11. 2011 23:49
Ńesmysl,

jediné o co jde je získat a následně prožrat co nejvíce grantů, i autorum musí být jasné, že akumulace energie do stlačeného plynu je nesmysl a aplikace tohoto nesmyslu na kolečka nesmyslnost jen zvyšuje.

0 0
možnosti

tomas__marny

21. 11. 2011 23:36
Lepší nápad

Když jeden ušetří 25% paltiva, tak ať tam dají 4 a jezdí zadarmo.:-) A od pěti to bude i vyrábět ;-D.

0 0
možnosti

Mychal.B.

22. 11. 2011 20:05
Re: Lepší nápad

R^;-D

0 0
možnosti

Depresivní Robot Marvin

21. 11. 2011 19:57
Setrvačník

Je to určitě zajímavé a je dobře, že to někdo zkouší a ověřuje, jestli by to mohlo fungovat.

Ale já si vsadím spíš na setrvačníky nebo standardní elektrické hybridy.

0 0
možnosti

wrah

21. 11. 2011 20:27
Re: Setrvačník

Obávám se, že ten hydraulický systém bude velmi velmi těžký. Tudíž u auta je patrně vhodnější setrvačník. Ale u té lokomotivy: Inu, ta hydraulika by mohla uskladnit až neskutečné energie, při vysokém tlaku. Takže tam by to smysl mít mohlo. A že nikoho nenapadne to skusit namontovat na ještěrku, namísto té zátěže vzadu? Ještěrky se pohybují jedině stylem rozjezd/brzda a přitom na svou velikost vozí až neskutečné náklady, jsou jich miliony a používat se prostě musí. Tam by případná úspora 15-20% paliva mohla znamenat až neskutečné šetření celosvětově.

0 0
možnosti

Rafaelou

21. 11. 2011 17:12
teorie versus praxe....

Hydroakumulátor funguje a to už řadu let.Jeho aplikace do nákladního vozidla je diskutabilní.Hmotnost vaku který musí být umístěný v ochraném tlakovém obalu,hmotnost oleje a samotného hydromotoru,místo které zabere celá sestava to vše je dost na obtíž a tu trošku získané energie to docela deklasuju.Životaschopnost této apolikace není moc velká a nejspíš ji prokáží i studie na modelu.Nicméně i slepé cesty je třeba ověřovat.

0 0
možnosti

Ardan

21. 11. 2011 17:43
Re: teorie versus praxe....

Samozřejmě. Jako obvykle vymýšlejí na technice v Brně kraviny, které už mají fousy. Sebrat granty, a takovýto "výzkum" zarazit. Bohapusté (Bůh promine) mrhání penězi.

0 0
možnosti

xdriver1

21. 11. 2011 16:37
Tak to jsou fyzikální hrátky

se zákonem o zachování energie... Jaká je asi účinnost? Je alespoň vyšší, než u už vychytaného elektra?

1 0
možnosti

Stojan_Jakotyc

21. 11. 2011 16:45
Re: Tak to jsou fyzikální hrátky

Tady je každá rada drahá ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

SCkPFjqnU

21. 11. 2011 16:27
ted setrit je sileny

jen se tim podlomi kupni sila, a tim hospodarsky cyklus, cim vic se soukoli bude setrenim brzdit, tim nutneji se bude muset jeste setrit a timpadem skrtat, az skoncime v seskrtane spirale.

0 0
možnosti

Depresivní Robot Marvin

21. 11. 2011 19:58
Re: ted setrit je sileny

Ono se ale neušetří. Jen se ty peníze přesunou jinam. Například od arabských šejků k inženýrům a vědcům, kteří vyvíjejí ty setrvačníky či hydraulická hejblátka.

0 0
možnosti

KvakMekRampa

21. 11. 2011 15:14
...

Hmm, jenom aby to nedopadlo jak ten lineární motor na ČVUT - získat grant - vyčerpat - poslat k ledu. :-/

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...