Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Brně staví neobvyklý hybrid, energii získává přečerpáváním kapaliny

Na brněnské polytechnice vznikl projekt neobvyklého hybridního vozu. Namísto baterií používá k uchovávání energie speciální hydraulické akumulátory. Technologie by mohla najít uplatnění především v nákladních automobilech i například v autobusech MHD.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

medved.m

24. 11. 2011 0:54
Co staví ten hybrid?

Nebo kde že staví? 8-o

0 0
možnosti

Mychal.B.

22. 11. 2011 20:06
A pak že je KERS jen pro formule

;-D

0 0
možnosti

Kazeasch

24. 11. 2011 13:14
Re: A pak že je KERS jen pro formule

"KERS" už se dost dlouhou dobu používá v některých tramvajích a metrech. Rozhodně dýl než v F1

0 0
možnosti

Rubik1

22. 11. 2011 4:16
Tenhle nápad nikam nevede

Vždyť je to totéž, co před časem nazývali "auto na vzduch". Takže už víme, že tenhle nápad nikam nevede.

0 0
možnosti

kluvi

22. 11. 2011 18:45
Re: Tenhle nápad nikam nevede

Jo jo... práve som chcel povedať že nič nového pod slnkom.

Inak napríklad důlní lokomotivy bývali (a možno ešte stále sú) i na stlačený vzduch.

Ja by som rád grant napríklad na projekt recyklovania myšlienok...

0 0
možnosti

Hostinský Palivec

21. 11. 2011 23:49
Ńesmysl,

jediné o co jde je získat a následně prožrat co nejvíce grantů, i autorum musí být jasné, že akumulace energie do stlačeného plynu je nesmysl a aplikace tohoto nesmyslu na kolečka nesmyslnost jen zvyšuje.

0 0
možnosti

tomas__marny

21. 11. 2011 23:36
Lepší nápad

Když jeden ušetří 25% paltiva, tak ať tam dají 4 a jezdí zadarmo.:-) A od pěti to bude i vyrábět ;-D.

0 0
možnosti

Mychal.B.

22. 11. 2011 20:05
Re: Lepší nápad

R^;-D

0 0
možnosti

Depresivní Robot Marvin

21. 11. 2011 19:57
Setrvačník

Je to určitě zajímavé a je dobře, že to někdo zkouší a ověřuje, jestli by to mohlo fungovat.

Ale já si vsadím spíš na setrvačníky nebo standardní elektrické hybridy.

0 0
možnosti

wrah

21. 11. 2011 20:27
Re: Setrvačník

Obávám se, že ten hydraulický systém bude velmi velmi těžký. Tudíž u auta je patrně vhodnější setrvačník. Ale u té lokomotivy: Inu, ta hydraulika by mohla uskladnit až neskutečné energie, při vysokém tlaku. Takže tam by to smysl mít mohlo. A že nikoho nenapadne to skusit namontovat na ještěrku, namísto té zátěže vzadu? Ještěrky se pohybují jedině stylem rozjezd/brzda a přitom na svou velikost vozí až neskutečné náklady, jsou jich miliony a používat se prostě musí. Tam by případná úspora 15-20% paliva mohla znamenat až neskutečné šetření celosvětově.

0 0
možnosti

Rafaelou

21. 11. 2011 17:12
teorie versus praxe....

Hydroakumulátor funguje a to už řadu let.Jeho aplikace do nákladního vozidla je diskutabilní.Hmotnost vaku který musí být umístěný v ochraném tlakovém obalu,hmotnost oleje a samotného hydromotoru,místo které zabere celá sestava to vše je dost na obtíž a tu trošku získané energie to docela deklasuju.Životaschopnost této apolikace není moc velká a nejspíš ji prokáží i studie na modelu.Nicméně i slepé cesty je třeba ověřovat.

0 0
možnosti

Ardan

21. 11. 2011 17:43
Re: teorie versus praxe....

Samozřejmě. Jako obvykle vymýšlejí na technice v Brně kraviny, které už mají fousy. Sebrat granty, a takovýto "výzkum" zarazit. Bohapusté (Bůh promine) mrhání penězi.

0 0
možnosti

xdriver1

21. 11. 2011 16:37
Tak to jsou fyzikální hrátky

se zákonem o zachování energie... Jaká je asi účinnost? Je alespoň vyšší, než u už vychytaného elektra?

1 0
možnosti

Stojan_Jakotyc

21. 11. 2011 16:45
Re: Tak to jsou fyzikální hrátky

Tady je každá rada drahá ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

SCkPFjqnU

21. 11. 2011 16:27
ted setrit je sileny

jen se tim podlomi kupni sila, a tim hospodarsky cyklus, cim vic se soukoli bude setrenim brzdit, tim nutneji se bude muset jeste setrit a timpadem skrtat, az skoncime v seskrtane spirale.

0 0
možnosti

Depresivní Robot Marvin

21. 11. 2011 19:58
Re: ted setrit je sileny

Ono se ale neušetří. Jen se ty peníze přesunou jinam. Například od arabských šejků k inženýrům a vědcům, kteří vyvíjejí ty setrvačníky či hydraulická hejblátka.

0 0
možnosti

KvakMekRampa

21. 11. 2011 15:14
...

Hmm, jenom aby to nedopadlo jak ten lineární motor na ČVUT - získat grant - vyčerpat - poslat k ledu. :-/

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...