Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Bugatti Veyron za 36 milionů se už vozí první Čech

  18:11aktualizováno  18:11
Zřejmě nejdražší auto na trhu, Bugatti Veyron, které v přepočtu vyjde na zhruba 36 milionů korun, je již možné spatřit i na českých silnicích. Dlouho očekávaný supersportovní vůz s maximální rychlostí přes 400 km/h si nedávno pořídil neznámý kupec z Česka individuálně přímo od výrobce.

Bugatti Veyron | foto: Bugatti

Společnost Import VW Group, která na českém trhu zastupuje značky koncernu VW, kam patří i Bugatti, podle mluvčího Jana Klímy Bugatti Veyron oficiálně do ČR nedováží.

O Bugatti nedávno projevil zájem Richard Chlad, který vlastní dosud zřejmě nejdražší v tuzemsku provozovaný vůz Maserati MC12. Bohatý podnikatel v zábavním průmyslu podle neoficiálních informací majitelem prvního superrychlého bugatti v Česku není.

Podle informací iDNES.cz má "české" bugatti pražskou registrační značku 7A4 1001. Koncové čtyřčíslí se kryje s údajem o maximálním výkonu veyronu. Osmilitrový Veyron se čtyřmi turby disponuje monstrózním výkonem 736 kW, což je rovných 1001 koní.

Na uvedení auta, které jede 407 kilometrů v hodině, čekali kupci téměř pět let. Dosud si ho pořídilo na 60 zájemců a dalších zhruba 140 na vysněný vůz stojí v pomyslné frontě. Celkem má vzniknout 300 kusů.

Za cenu jednoho Bugatti by si kupec mohl pořídit například pět supersportovních Ferrari 612 Scaglietti nebo 35 luxusně vybavených vozů Škoda Superb.

Bugatti sesadila z pomyslného trůnu nejdražších aut brázdících tuzemské silnice Maserati MC12 a Ferrari Enzo. Za supersportovní vozy z několikasetkusových limitovaných sérií jejich majitelé zaplatili přes 20 milionů korun.

V Česku také jezdí nejméně tři Porsche Carrera GT za 15 milionů Kč a několik Mercedesů SLR McLaren za 14 milionů. Teprve za těmito sportovními vozy se v pomyslném žebříčku umístila luxusní limuzína Maybach, jejíž cena přesahuje deset milionů korun.

Češi rádi kupují sporťáky 
Stovky koní pod nablýskanou kapotou, široké pneumatiky a tachometr i s číslem 350. To láká stále více Čechů. O 42 procent více lidí než loni si koupilo luxusní sportovní vůz. Od ledna se v Česku prodalo více než 250 drahých modelů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců aut.
 
Podle odborníků souvisí zájem o tyto vozy s rostoucí koupěschopností populace. Nejprodávanějšími modely, které hledí na něco jiného než praktičnost a decimetry krychlové objemu kufru, jsou kabriolet Volkswagen EOS, Mercedes CL a Audi TT.

Nejdražší sportovní vozy se v tuzemsku ale prodávají v jednotkách kusů. Například vozu Ferrari, jehož cena se může vyšplhat přes sedm milionů korun, se prodalo šest kusů. Prodávají se ale i vozy Maserati, Lamborghini, Bentley, Lotus nebo Porsche. Do rodiny majitelů nového Ferrari letos přibude osmadvacet Čechů.

"Je to o jeden automobil více, než jsme prodali v minulém roce, řekl Jiří Rozkošný, marketingový ředitel firmy HP-Exklusiv, která Ferrari do Česka dováží. Od představení prvního supersportovního Ferrari uplyne v pátek 60 let.

V současnosti na českých silnicích jezdí více než stovka Ferrari. "Přesný počet neznáme, protože zejména ojeté vozy si někteří lidé vozí ze zahraničí," dodal Rozkošný. Nejrozšířenější v tuzemsku i celosvětově je model Ferrari 360 Modena.

Nové Ferrari lze pořídit od zhruba pěti milionů korun, na kterých začíná model F430. Nejdražší je Ferrari 612 Scaglietti, jehož základní ceníková cena začíná na sedmi milionech korun.

Vedle nových vozů lze u prodejců ojetin pořídit starší Ferrari od zhruba půl milionu korun. V současnosti autobazary v tuzemsku z druhé ruky nabízejí více než 30 ojetých Ferrari. Cena většiny modelů vyrobených po roce 1990 však převyšuje jeden milion korun. Ojeté vozy přijímá do prodeje i oficiální dovozce. "Nicméně nepřijmeme jakýkoliv vůz, ale pouze ty, u kterých známe historii," uvedl Rozkošný.

Nejrychlejším vozem současné nabídky Ferrari je 599GTB Fiorano, které disponuje výkonem 620 koní a dokáže vyvinout rychlost 330 km/h.

Klenoty na čtyřech kolech

Ferrari 599 GTB Fiorano na výstavě mmotion 06

Ferrari (Itálie) Ferrari vzniklo 11. května 1947. Zakladatel Enzo Ferrari zkonstruoval první vůz v roce 1940. Dnes patří Ferrari, rekordman v počtu titulů formule jedna, do koncernu Fiat. Ročně vyrobí kolem 4000 exkluzivních vozů. Letos se už prodalo 6 kusů.

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini (Itálie) Feruccio Lamborghini začínal jako výrobce traktorů, ke sporťákům se dostal poté, co se nepohodl s Ferrarim. První model představil v roce 1963, později pak přišel slavný typ Miura. Nyní značka patří Volkswagenu. Letos se už prodalo 6 kusů.

Richard Chlad a jeho Maserati MC12

Maserati (Itálie) Automobilku v prosinci 1914 založila šestice bratrů Maseratiů. Ve 30. letech společnost prodali. V roce 1968 koupil továrnu Citroën, který se jí zbavil po spojení s Peugeotem. Od roku 1993 je Maserati součástí Fiatu. Letos se už prodaly 2 kusy.

Porsche 911 Turbo Cabriolet

Porsche (Německo) Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche z Vratislavic nad Nisou. Model 356, postavený s použitím dílů Volkswagenu Brouk, vytvořil Ferdinandův syn Ferry v roce 1948. V roce 1963 se objevil nejslavnější typ 911. Loni se prodalo 120 kusů.

Autoři: , ,




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.