Bugatti Veyron

Bugatti Veyron | foto: Bugatti

V Bugatti Veyron za 36 milionů se už vozí první Čech

  • 109
Zřejmě nejdražší auto na trhu, Bugatti Veyron, které v přepočtu vyjde na zhruba 36 milionů korun, je již možné spatřit i na českých silnicích. Dlouho očekávaný supersportovní vůz s maximální rychlostí přes 400 km/h si nedávno pořídil neznámý kupec z Česka individuálně přímo od výrobce.

Společnost Import VW Group, která na českém trhu zastupuje značky koncernu VW, kam patří i Bugatti, podle mluvčího Jana Klímy Bugatti Veyron oficiálně do ČR nedováží.

O Bugatti nedávno projevil zájem Richard Chlad, který vlastní dosud zřejmě nejdražší v tuzemsku provozovaný vůz Maserati MC12. Bohatý podnikatel v zábavním průmyslu podle neoficiálních informací majitelem prvního superrychlého bugatti v Česku není.

Podle informací iDNES.cz má "české" bugatti pražskou registrační značku 7A4 1001. Koncové čtyřčíslí se kryje s údajem o maximálním výkonu veyronu. Osmilitrový Veyron se čtyřmi turby disponuje monstrózním výkonem 736 kW, což je rovných 1001 koní.

Na uvedení auta, které jede 407 kilometrů v hodině, čekali kupci téměř pět let. Dosud si ho pořídilo na 60 zájemců a dalších zhruba 140 na vysněný vůz stojí v pomyslné frontě. Celkem má vzniknout 300 kusů.

Za cenu jednoho Bugatti by si kupec mohl pořídit například pět supersportovních Ferrari 612 Scaglietti nebo 35 luxusně vybavených vozů Škoda Superb.

Bugatti sesadila z pomyslného trůnu nejdražších aut brázdících tuzemské silnice Maserati MC12 a Ferrari Enzo. Za supersportovní vozy z několikasetkusových limitovaných sérií jejich majitelé zaplatili přes 20 milionů korun.

V Česku také jezdí nejméně tři Porsche Carrera GT za 15 milionů Kč a několik Mercedesů SLR McLaren za 14 milionů. Teprve za těmito sportovními vozy se v pomyslném žebříčku umístila luxusní limuzína Maybach, jejíž cena přesahuje deset milionů korun.

Češi rádi kupují sporťáky 
Stovky koní pod nablýskanou kapotou, široké pneumatiky a tachometr i s číslem 350. To láká stále více Čechů. O 42 procent více lidí než loni si koupilo luxusní sportovní vůz. Od ledna se v Česku prodalo více než 250 drahých modelů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců aut.
 
Podle odborníků souvisí zájem o tyto vozy s rostoucí koupěschopností populace. Nejprodávanějšími modely, které hledí na něco jiného než praktičnost a decimetry krychlové objemu kufru, jsou kabriolet Volkswagen EOS, Mercedes CL a Audi TT.

Nejdražší sportovní vozy se v tuzemsku ale prodávají v jednotkách kusů. Například vozu Ferrari, jehož cena se může vyšplhat přes sedm milionů korun, se prodalo šest kusů. Prodávají se ale i vozy Maserati, Lamborghini, Bentley, Lotus nebo Porsche. Do rodiny majitelů nového Ferrari letos přibude osmadvacet Čechů.

"Je to o jeden automobil více, než jsme prodali v minulém roce, řekl Jiří Rozkošný, marketingový ředitel firmy HP-Exklusiv, která Ferrari do Česka dováží. Od představení prvního supersportovního Ferrari uplyne v pátek 60 let.

V současnosti na českých silnicích jezdí více než stovka Ferrari. "Přesný počet neznáme, protože zejména ojeté vozy si někteří lidé vozí ze zahraničí," dodal Rozkošný. Nejrozšířenější v tuzemsku i celosvětově je model Ferrari 360 Modena.

Nové Ferrari lze pořídit od zhruba pěti milionů korun, na kterých začíná model F430. Nejdražší je Ferrari 612 Scaglietti, jehož základní ceníková cena začíná na sedmi milionech korun.

Vedle nových vozů lze u prodejců ojetin pořídit starší Ferrari od zhruba půl milionu korun. V současnosti autobazary v tuzemsku z druhé ruky nabízejí více než 30 ojetých Ferrari. Cena většiny modelů vyrobených po roce 1990 však převyšuje jeden milion korun. Ojeté vozy přijímá do prodeje i oficiální dovozce. "Nicméně nepřijmeme jakýkoliv vůz, ale pouze ty, u kterých známe historii," uvedl Rozkošný.

Nejrychlejším vozem současné nabídky Ferrari je 599GTB Fiorano, které disponuje výkonem 620 koní a dokáže vyvinout rychlost 330 km/h.

Klenoty na čtyřech kolech

Ferrari 599 GTB Fiorano na výstavě mmotion 06

Ferrari (Itálie) Ferrari vzniklo 11. května 1947. Zakladatel Enzo Ferrari zkonstruoval první vůz v roce 1940. Dnes patří Ferrari, rekordman v počtu titulů formule jedna, do koncernu Fiat. Ročně vyrobí kolem 4000 exkluzivních vozů. Letos se už prodalo 6 kusů.

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini (Itálie) Feruccio Lamborghini začínal jako výrobce traktorů, ke sporťákům se dostal poté, co se nepohodl s Ferrarim. První model představil v roce 1963, později pak přišel slavný typ Miura. Nyní značka patří Volkswagenu. Letos se už prodalo 6 kusů.

Richard Chlad a jeho Maserati MC12

Maserati (Itálie) Automobilku v prosinci 1914 založila šestice bratrů Maseratiů. Ve 30. letech společnost prodali. V roce 1968 koupil továrnu Citroën, který se jí zbavil po spojení s Peugeotem. Od roku 1993 je Maserati součástí Fiatu. Letos se už prodaly 2 kusy.

Porsche 911 Turbo Cabriolet

Porsche (Německo) Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche z Vratislavic nad Nisou. Model 356, postavený s použitím dílů Volkswagenu Brouk, vytvořil Ferdinandův syn Ferry v roce 1948. V roce 1963 se objevil nejslavnější typ 911. Loni se prodalo 120 kusů.

, ,