Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku se objevily vozy Mitsubishi, které nejde přihlásit

aktualizováno 
Na českém trhu se objevily nové vozy značky Mitsubishi, které neplní evropské ani české homologační požadavky a nejde je proto v tuzemsku přihlásit do provozu.

Mitsubishi Pajero | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Jde převážně o terénní pajero a pick-upy L200, které byly původně určené zřejmě do Spojených arabských emirátů a do Česka byly dovezeny individuálně, sdělila mluvčí oficiálního dovozce vozů Mitsubishi Motors pro Českou republiku Ivana Zimová.
 
Dovozce Mitsubishi oznámil výskyt nehomologovaných aut ministerstvu dopravy. Ministerstvo by mělo informovat všechny městské úřady s rozšířenou působností, zodpovědné za registrace nových vozů, a STK.

Prozatím se od konce roku 2007 v Česku objevilo 60 aut, která nevyhovují platným evropským normám. Všechny tyto vozy se dostaly do České republiky jako individuální dovozy přes specializované obchodní firmy, které se dovozu aut věnují a vozy nabízejí na internetu. "Vypadá to ale, že do Evropy a tedy i do České republiky bylo těchto vozů přivezeno mnohonásobně více," upozornila Zimová.

Podle ní se na tyto vozy od "šedých dovozců" nevztahuje celoevropská záruka Mitsubishi Motors, auta neplní emisní normu Euro 4, při opravách nelze použít evropské dílenské příručky a při kontrole vozů nefunguje diagnostika, neboť není k dispozici potřebný software.

Homologační štítek nesplňuje požadavky směrnic EU, auta nejsou schválena dle příslušné směrnice pro elektromagnetickou kompatibilitu, nemusí být vybavena imobilizérem, často nemají airbagy a nejsou vybaveny systémem naklápění světel z místa řidiče.

Terénní pick-upy L200 pak neplní směrnice pro zadní ochranná zařízení proti podjetí (nárazníky).

"Všechny tyto uvedené skutečnosti ve svém důsledku způsobí, že přivezený vůz nemůže být v České republice registrován. Některé tyto vozy mohou být vybaveny i německými registračními doklady, ale to v žádném případě není důkazem plnění evropských směrnic a není možné tyto vozy ztotožnit s dosud schválenými modely na českém trhu," dodala Zimová.

Vozy jsou na první pohled velice podobné těm evropským, ale jejich původ je rozpoznatelný podle identifikačního štítku, který má část údajů uvedenou v arabštině, v některých případech i podle identifikačního čísla vozu tzv. VIN.

Mitsubishi loni na českém trhu prodalo 1 500 osobních a lehkých užitkových aut, z toho pajero a L200 tvořily téměř jednu čtvrtinu.

Mitsubishi L200

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.