Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku šetrná auta nejsou

aktualizováno 
Ekologická auta se spotřebou paliva kolem tří litrů na 100 kilometrů sice renomovaní výrobci prodávají v západní Evropě, ale v Česku je kvůli vysoké ceně nenabízejí.
Ekologická auta se spotřebou paliva kolem tří litrů na 100 kilometrů sice renomovaní výrobci prodávají v západní Evropě, ale v Česku je kvůli vysoké ceně nenabízejí. Nejúspornější sériový motor vyrábí Volkswagen a dává jej pod kapoty modelů VW Lupo a Audi A2. Jde o turbodiesel 1.2 s výkonem 45 kilowattů (61 koní). Jako průměrnou spotřebu uvádí německý koncern tři litry nafty na sto kilometrů. Proto se někdy těmto vozům přezdívá "třílitrové", což může vyvolat dojem motoru o velkém objemu. Speciálně odlehčené vozy však nejsou levné. Audi A2 1.2 TDI přijde na necelých 36 tisíc marek (633 tisíc korun) a VW Lupo 1.2 TDI stojí přes 27 tisíc marek (485 tisíc korun). Lupo je vůbec nejmenším volkswagenem ještě skromnějších rozměrů než polo. Maximální rychlost automobilky u šetrného audi a volkswagenu uvádějí nad hranicí 160 kilometrů v hodině a stovky z klidu prý docílí zhruba za 16 vteřin.

CO VYPOUŠTĚJÍ VÝFUKY

* benzinové motory:

- oxid uhelnatý (CO)- jedovatý plyn smrtelný již při nízkých koncentracích

- uhlovodíky (HC) - nespálené nebo špatně spálené palivo ve výfukových plynech, jejich složky dráždí oči, dýchací cesty; některé jsou považovány za karcinogenní

- kysličníky dusíku (NOx) - způsobují dýchací potíže

* naftové motory (kromě látek uvedených u benzinu):

- částice - černý kouř z výfuku; jsou původci řady plicních onemocnění a jsou považovány za karcinogenní

- naftové motory produkují méně spalin obsahujících CO a HC, ale více NOx
Autor:


Témata: Audi, Volkswagen


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.