Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V chuťovém testu řidičských piv kraloval Birell

aktualizováno 
- Čtyři odborníci na vaření piva a dva znalci přes chutě z potravinářské školy vytvořili senzorickou porotu, která z osmi nealkoholických piv vyhodnotila jako nejlepší nošovický Radegast Birell. Naopak nejnižší celkové hodnocení od poroty dostal náchodský Primátor Pito a pivo Rallye vařené v pivovaru Ostravar.
Kromě celkového hodnocení se šestičlenná porota zaměřila i na to, jak se jednotlivá piva svou chutí blíží či vzdalují pivům alkoholickým. V tomto ohledu dostala drtivá většina vzorků jen průměrné - tříhvězdičkové - hodnocení. A pivo Rallye dostalo ještě o hvězdičku méně. Chuť nealkoholických piv komentuje Josef Škach z pivovaru Radegast: »Nealkoholická piva mohou podle vyhlášky ministerstva zemědělství mít jen okolo půl procenta pro celkovou chuť důležitého alkoholu. Hranice, kdy je pivo ještě opravdu dobré, je někde okolo údaje 0,8 procenta alkoholu.« Nealkoholiciká piva uspokojí více ty řidiče-pivaře, kteří upřednostňují sladší piva před hořkými. V hodnocení hořkosti žádné z piv nepřekonalo kategorii střední hořkost, Rallye spolu se Starobrnem a Velkopopovickým kozlem dostalo hodnocení slabá hořkost. Přesto byla reakce poroty na otázku, zda nealkoholické pivo doporučí řidičům, jednomyslná. »Samozřejmě, třeba po nějakém mastnějším jídle je to pořád lepší než sladké limonády,« říká jeden z porotců, sládek pražského pivovaru U Fleků Ivan Chramosil. »Já bych si u pumpy koupila buď minerálku, nebo nealkoholické pivo, protože tak lze nejlépe zahnat žízeň,« potvrzuje porotkyně Eva Vrbenská. Že nealkoholické pivo má jen málo společného se svým alkoholovým jmenovcem, dokazují slova dalšího porotce Oldřicha Kozy. »Dá se vypít jedno bez alkoholu, když je horko tak dvě, ale vypít tři piva bez alkoholu, to už je hrdinství.« Výsledky hodnocení šestičlennou porotou říkají, že nejmenší útrapy při pití nealkoholického piva čekají na ty, kteří sáhnou po Radegastu Birell. U poroty zabodoval svou relativně harmonickou chutí, nadprůměrné hodnocení sklidil i za vůni, vzhled a malou intenzitu cizích chutí. Znatelné rozdíly přinesl pohled na čerstvě nalité pivo. Zatímco nealkoholický Gambrinus, náchodský Primátor i ostravské Rallye téměř vůbec nepěnily, po nalití ostatních piv naplnila sklenice pěkná pivní čepice. Mezi osmi testovanými vzorky bylo i v celé Evropě dobře známé nealkoholické pivo Clausthaller, které se vaří ve Frankfurtu nad Mohanem. V hodnocení poroty si vysloužilo mírně nadprůměrné hodnocení. Stejně jako i některá česká nealkopiva je i Clausthaller hlavně u čerpacích stanic k mání v plechovkách. Podle členů testovací poroty plechové obaly chuť piva nezmění. Dnešní nealkoholické pivo nelze srovnávat s pivem bez alkoholu vyráběným před deseti lety a označovaným jako Pito. »Chuťově je dnešní nealkoholické pivo nesrovnatelně lepší. Technologie výroby totiž udělala za tu dobu velký krok kupředu,« říká podsládek pivovaru Staropramen Jaroslav Svoboda.



Pivo s alkoholem řidiči pít nesmějí, nealkoholické pivo ale mnohým nechutná.

Primátor Pito ((( Výběr z hodnocení Podobnost s alkoholickým pivem: *** Vůně: *** Vzhled: *** Harmoničnost: *** Hořkost: ooo Cena (Kč): 5,80

Velkopopovický kozel Free! (((( Výběr z hodnocení Podobnost s alkoholickým pivem: *** Vůně: *** Vzhled: **** Harmoničnost: *** Hořkost: oo Cena (Kč): 6,90

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.