Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V cizině se lidé dělí o auta

aktualizováno 
Západoevropané si stále více uvědomují, že životnímu prostředí neprospívá, když ucpanými městy jezdí auta obsazená jen řidičem.
Západoevropané si stále více uvědomují, že životnímu prostředí neprospívá, když ucpanými městy jezdí auta obsazená jen řidičem. Proto hledají cesty, jak motorová vozidla lépe využít. Například v německém Berlíně našli systém, jak finančně motivovat motoristy k tomu, aby svůj vůz půjčovali dalším řidičům. Když si rodina pořídí druhé auto, o víkendech ho většinou nechává stát v garáži. Jedna německá leasingová společnost proto umožní pořídit si vůz se slevou za podmínky, že ho několikrát týdně namísto odstavení v garáži zaparkují na smluveném parkovišti. Klíče dají do speciálního boxu mimo vozidlo, které agentura nabídne dalším zaregistrovaným účastníkům systému sdílené dopravy. V některých evropských městech tlačí na řidiče městská správa nebo zaměstnavatelé, aby do práce nedojížděli v autě sami. Pro více obsazená auta mají například v amerických metropolích jízdní pruhy, které bývají průjezdnější než ty, ve kterých stojí kolony aut obsazené jen řidičem. "Bohužel, v tuzemsku brání většímu rozvoji sdílení aut zdejší mentalita," říká Jaroslav Heinrich z brněnského Centra dopravního výzkumu. "Auto lidé berou jako něco zvláštního, je to symbol vlastnictví, úspěchu. Naopak na Západě představují automobily spotřební věc. Důvodem je ale i v tuzemsku vysoká cena vozidla."


Autor:


Témata: jízdné


Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.