Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česko bude mít opět jen jedno Auto roku

  16:07aktualizováno  16:07
Od letošního roku bude v Česku opět pouze jedna soutěž o Auto roku. Skončí tak čtyřleté období, kdy vedle sebe fungovala odborná anketa Klubu motoristických novinářů a soutěž pořádaná Svazem dovozců aut a Sdružením automobilového průmyslu. Smlouvu o vyhlášení jediné soutěže podepsali ve čtvrtek zástupci všech stran.

Autem roku 2012 Klubu motoristických novinářů KMN se stal Range Rover Evoque. | foto: Land Rover

Anketa bude probíhat podle mezinárodních pravidel Car of The Year, kterými se dosud řídil Klubu motoristických novinářů (KMN). Jediného držitele prestižního titulu Auto roku v ČR bude dvoukolově volit odborná porota složená ze zhruba 40 odborných žurnalistů. V prvním kole vybere z nominovaných aut pět finalistů a z nich pak určí absolutního vítěze.

Vyhlašovateli ankety budou od tohoto ročníku nově pouze motorističtí novináři, kteří anketu rovněž uspořádají, a to ve spolupráci s předchozími vyhlašovateli SDA a AutoSAP (Svaz dovozců aut a Sdružení automobilového průmyslu). Veřejnost bude i nadále volit z nominovaných vozů vítěze jednotlivých skupin nezávisle na hlasování odborníků.

Vozy bude na základě striktních pravidel do soutěže nominovat výbor složený pouze z novinářů a jejich účast v soutěži bude pro samotné automobilky a dovozce bezplatná. Organizátoři pouze počítají s tím, že se přijetím nominace do ankety zaváží k účasti na srovnávacích jízdách porotců.

Organizační výbor ankety složený ze všech čtyř zúčastněných stran by měl v nejbližší době vybrat agenturu, která uspořádání akce organizačně i finančně zajistí. Odborná porota pak bude zvolena v polovině července výborem složeným z předních představitelů obou klubů.

Ford Focus ST

Druhým autem roku v Česku je pro letošek Ford Focus

"Jednání probíhala od poloviny února a dnešní den je jejich vyvrcholením. Jsme ovšem na začátku pořádání společné ankety za tohoto uspořádání. Stanovili jsme jasné principy a mechanismy a doufáme, že například zveřejňování všech hlasování přispěje ke zvýšení jejího kreditu a prestiže. Všechny strany musely udělat určité ústupky, ale snaha všech o narovnání situace ohledně dvou anket byla opravdu značná," uvedl předseda KMN Petr Jansa.

Auto roku v ČR 2013 začne v září vyhlášením ankety. První kolo hlasování by mělo proběhnout v říjnu a druhé v listopadu. S vyhlášením výsledků organizátoři počítají na přelomu roku.

Dvě soutěže vznikly poté, co organizátoři původní ankety změnili pravidla. Jednak začali dělit automobily do více kategorií a současně o držiteli titulu začala rozhodovat hlasováním i laická veřejnost. Klub motoristických novinářů poté začal organizovat vlastní soutěž podle mezinárodních pravidel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.