Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Evropě se usadila první čínská automobilka, nabídne minivozy za 200 tisíc

  17:44aktualizováno  17:44
Čínská automobilka Great Wall se stala první společností z nejlidnatější země světa, která otevřela svůj montážní závod na území Evropské unie. Čínská auta se budou vyrábět v továrně nedaleko města Loveč na severu Bulharska.

Výrobní kapacita továrny se má z původních 2 000 aut ročně zvýšit na 50 000 vozů v roce 2014, řekli zástupci čínské firmy během úterní okázalé slavnosti při otevření nové bulharské fabriky.

Great Wall a její bulharský partner Litex Motors do továrny plánují investovat 113 milionů leva (1,44 miliardy korun) a výhledově vytvořit 2 tisíce pracovních míst. Dosud do závodu investovaly polovinu z plánované částky, napsala polská agentura PAP.

Čínská automobilka Great Wall otevřela továrnu nedaleko města Loveč na severu

Lovečská továrna bude montovat osobní auta Voleex c10, jejichž cena se má pohybovat kolem 8 000 eur, v přepočtu necelých 200 000 korun, a pick-up Steed 5, později i model Hover 6, což je auto do lehkého terénu (SUV).

Fotogalerie

Čínská auta vyráběná v Bulharsku ponesou označení "vyrobeno v EU", což bylo pro Great Wall klíčové kvůli clům.

Automobily montované z částí dodávaných z Číny budou určené pro bulharský, rumunský a turecký trh. Podle informací z loňského podzimu chce Great Wall v dalších letech expandovat do Skandinávie a Británie, zajímalo by ji i Německo.

Čínské automobilky se již před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v jen v období mezi loňským lednem a říjnem meziročně stoupl o 30 procent na 322 000 vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.