Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Guatemale smí na motorce jet jen řidič. Spolujezdci příliš často střílejí

  13:08aktualizováno  13:08
Že je motorka jako stvořená pro romantickou jízdu ve dvou? V Guatemale vás to nesmí ani napadnout - od včerejška může na motocyklu sedět jen řidič.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

A není to z žádného odporu k romantice. Podle listu Latin Herald Tribune si úřady prostě jen spočítaly, že plných šest z deseti vražd, které se v této kriminalitou zaplavené zemi odehrají, je spácháno střelci ze zadních sedadel motocyklů.

Nařízení ministra vnitra, které včera vstoupilo v platnost, kromě zákazu jízdy s pasažéry určuje i to, že řidič musí mít na hlavě helmu s identifikačním číslem motocyklu. Opatření, které prakticky učinilo z jednostopých vozidel i vozidla "jednosedadlová", je pro obyčejné obyvatele Guatemaly skutečnou pohromou. Zde je zejména v chudších oblastech běžné, že na jedné motorce při jízdě "visí" celá rodina.

Podle zástupce šéfa guatemalské policie Rembera Lariose je 60 procent vražd v zemi dílem střelců z motocyklů. Hlavními terči kriminálníků, křižujících na dvou kolech guatemalské silnice, jsou řidiči autobusů.

Vražda je v tomto případě popravou těch, kteří odmítají obávaným gangům platit samozvanou "silniční daň". Střelci však občas zamíří i na jiné lidi. Minulou sobotu byl zabit populární televizní reportér Rolando Santis a jeho kameraman byl vážně zraněn poté, co si je vzali na mušku střelci na motocyklu uprostřed hlavního města.

Motocykly přinášejí střelcům nezanedbatelné výhody - dá se s nimi velice dobře manévrovat v přecpaných ulicích guatemalských měst.

S průměrným počtem sedmnácti vražd denně je Guatemala v kriminalitě v čele žebříčku ve Střední Americe. Loňských více než 5 400 vražd v třináctimilionové zemi bylo téměř tolik, kolik se jich odehrálo v Mexiku, které má přitom sto milionů obyvatel a už dlouhou dobu tu zuří válka drogových kartelů.

Autor:


Témata: Kartel, poprava


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.