Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Itálii chystají drsné pokuty za kouření za volantem

  13:00aktualizováno  13:00
Itálie se chystá z bezpečnostních důvodů zakázat kouření za volantem. Nový předpis má být jako dodatek reformy silničního zákona schválen v nejbližších dnech. Zapálená cigareta za volantem přijde hříšníka na 250 eur, tedy asi 6 300 korun a bude ho stát pět bodů z dvanácti v řidičském průkazu.
Ilustrační foto - kouření za volantem

Ilustrační foto - kouření za volantem

Schválení tohoto předpisu je téměř jisté, píše list Corriere della Sera, protože se na jeho nezbytnosti shodují všechny italské politické strany. Předpis ještě čeká schvalovací kolečko v obou komorách parlamentu.

Nebezpečnější než telefonování

Podle studie Italské společnosti pro zjišťování negativních vlivů tabáku je k zapálení cigarety třeba v průměru pět vteřin, zatímco k přijetí hovoru na mobilním telefonu stačí vteřiny dvě. Z toho vyplývá, že kouření za volantem ohrožuje bezpečnost jízdy víc než telefonování, které je už Itálii ve vozech zakázáno.

"Cigareta snižuje pozornost. To může za volantem zabíjet," prohlásil senátor za stranu Liga severu Piergiorgio Stiffoni, který předpis navrhl.

Podle údajů italského statistického úřadu bylo nevěnování pozornosti při řízení příčinou 40 tisíc nehod, což znamená 15,5 procenta všech havárií na italských silnicích.

Pokud bude mít člověk kouřící za volantem v automobilu děti, zaplatí dvojnásobnou částku, tedy v přepočtu asi 12 600 Kč, a k tomu přijde o deset bodů z řidičského průkazu. "Jsou-li zavřená okénka, stává se automobil plynovou komorou. Je třeba chránit ty nejmenší," uvedl Stiffoni.

Kromě toho má nový italský silniční zákon dát také příležitost řídit sedmnáctiletým v případě, že mají dospělý doprovod. Na semaforech mají přibýt ukazatele odpočítávající zbývající čas zelené. Zpřísní se také sankce za jízdu pod vlivem alkoholu. Jedna ze stran dokonce navrhuje, aby smrtelná nehoda pod vlivem alkoholu byla posuzována jako vražda.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.