Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Itálii zavedli superpokuty za noční přestupky

aktualizováno 
V Itálii zavádějí vyšší pokuty za přestupky spáchané v noci. Chtějí tak zamezit nočnímu řádění opilých řidičů na silnicích.

Ilustrační foto | foto: HZS Pardubického kraje

Od tohoto týdne platí na silnicích v oblíbené destinaci českých turistů, politiků a lobbistů nové, přísnější předpisy.

Italové dovádějící na motorkách mohou nově dostat trestné body, stejně tak cyklisté, kteří jsou majiteli řidičského oprávnění. Největší revoluci ale znamená citelné zdražení pokut za přestupky spáchané v noci.

Mastné pokuty

O třetinu zdražují pokuty za porušení pravidel, kterých se řidiči dopustí mezi desátou večerní a sedmou hodinou ranní. Vyšší pokutu dostanete za nedání přednosti v jízdě, nedodržení povolené rychlosti, ignorování bezpečné vzdálenosti (odstupu), ignorování značení, jízdu v protisměru, couvání do jednosměrek nebo jízdu v odstavném pruhu.

Zákon číslo 94 z 15. července letošního roku se tímto snaží bojovat mimo jiné i proti fenoménu, který v Itálii zabíjí tolik lidí jako snad nikde. Sobotní "diskotékové" nehody mají v italštině i své jméno "Le stragi del sabato sera". Dlouhá léta se s nimi snaží bojovat policie i politici kampaněmi, represemi, osvětou a k ničemu to nevede.

Opilou mládež, zabíjející se v autech při návratech z diskoték, má nově odradit od usednutí za volant hrozba mastné pokuty. Když policie nachytá v noci řidiče s alkoholem nebo drogami v krvi, půjde před soud, který mu může uložit pokutu až o polovinu vyšší oproti normální "denní", což může být až 6 tisíc euro. Čeká ho ještě prodloužená, až dvojnásobná doba, po kterou bude chodit pěšky, nebo jezdit na sedadle spolujezdce.

Vysoké pokuty mají podle prohlášení Giordana Biserniho, prezidenta italského sdružení přátel silniční policie, jít do speciálního fondu proti noční nehodovosti.

Za jízdu autem bez povinného ručení nebo se s falšovaným dokladem o něm policie auto rovnou zabaví. Za pozměňování těchto dokladů si dotyčný rok nesedne za volant.

A pro hulváty jedna rada na závěr: Za vyhození odpadků z auta můžete dostat nově až tisícieurovou pokutu. Když zastavíte a vystoupíte, zaplatíte za jejich odhození méně - jako chodec pouze 23 eur.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.