Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Kolíně budou vyrábět tři malá auta

  18:28aktualizováno  18:28
Už za tři měsíce spatří světlo světa první malý vůz ze společné továrny japonské Toyoty a francouzského koncernu PSA Peugeot Citroen v Kolíně. Automobilka v srpnu zahájí zkušební výrobu, která bude trvat do konce roku. Vozy se od sebe budou výrazně lišit, říká šéf kolínské automobilky Masatake Enomoto.

„Auta ze zkušebního provozu zničíme, ta nejsou na prodej. Oficiálně se auto začne vyrábět na přelomu zimy a jara, kdy bude mít i světovou premiéru. Nebude to ale premiéra jednoho auta. Představí se hned tři novinky, malé Toyoty, Peugeoty i Citroëny,“ říká šéf kolínské továrny Masatake Enomoto.

Budou se auta od sebe nějak výrazně lišit, i když se budou montovat na jedné lince?

Auta budou mít opravdu dost odlišný design. To pro nás byla ta největší výzva, když jsme stáli na začátku celého projektu. Jasně jsme řekli, že se budou vyrábět tři originály, jež dokáží motoristé dostatečně jasně rozeznat. A nejen podle detailů.

Už to auto nebo auta existují? Jak budou vypadat?

Budeme vyrábět nádherná auta. Vývoj vozu je nyní prakticky dokončen. Koncem července už bude na světě definitivní verze včetně všech maličkostí.

Bude novým autem  z Kolína i Peugeot 1007/Sésame?

Můžete nový vůz přirovnat k nějakému stávajícímu modelu na trhu?

Bude to skutečně originál. Nic bližšího nemůžeme říct, to bude až na slavnostní premiéře příští rok. Přeci jen něco prozradit lze. V případě všech tří modelů se budou vyrábět verze jak se třemi, tak i pěti dveřmi.

Jak budete tři auta na jedné lince vyrábět? V pondělí Toyoty, v úterý Peugeoty a ve středu Citroëny?

To vůbec ne. Máme linku s kapacitou tisíc aut denně. Zhruba by to mělo být tak, že se bude denně vyrábět třetina vozů od každé značky.

Bude auto o hodně menší, než dnešní nejmenší Toyota Yaris?

Pochopitelně, bude o poznání menší než ty nejmenší vozy obou partnerů, tedy jak Toyoty, tak i koncernu PSA Peugeot Citroën.

V tisku se psalo, že vůz bude stát osm tisíc eur, tedy asi 240 tisíc korun, tedy jako nejlevnější Škoda Fabia. Ty nejmenší vozy konkurence jsou o 10 až 20 procent levnější...

Otázku ceny řeší naše ústředí v Bruselu. Mohu snad jen říci, že konečná cena není nějak fixně dána. Cena se stanoví tak, aby byl vůz konkurenceschopný.

Více si přečtěte ZDE.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.