Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Kolíně budou vyrábět tři malá auta

  18:28aktualizováno  18:28
Už za tři měsíce spatří světlo světa první malý vůz ze společné továrny japonské Toyoty a francouzského koncernu PSA Peugeot Citroen v Kolíně. Automobilka v srpnu zahájí zkušební výrobu, která bude trvat do konce roku. Vozy se od sebe budou výrazně lišit, říká šéf kolínské automobilky Masatake Enomoto.

„Auta ze zkušebního provozu zničíme, ta nejsou na prodej. Oficiálně se auto začne vyrábět na přelomu zimy a jara, kdy bude mít i světovou premiéru. Nebude to ale premiéra jednoho auta. Představí se hned tři novinky, malé Toyoty, Peugeoty i Citroëny,“ říká šéf kolínské továrny Masatake Enomoto.

Budou se auta od sebe nějak výrazně lišit, i když se budou montovat na jedné lince?

Auta budou mít opravdu dost odlišný design. To pro nás byla ta největší výzva, když jsme stáli na začátku celého projektu. Jasně jsme řekli, že se budou vyrábět tři originály, jež dokáží motoristé dostatečně jasně rozeznat. A nejen podle detailů.

Už to auto nebo auta existují? Jak budou vypadat?

Budeme vyrábět nádherná auta. Vývoj vozu je nyní prakticky dokončen. Koncem července už bude na světě definitivní verze včetně všech maličkostí.

Bude novým autem  z Kolína i Peugeot 1007/Sésame?

Můžete nový vůz přirovnat k nějakému stávajícímu modelu na trhu?

Bude to skutečně originál. Nic bližšího nemůžeme říct, to bude až na slavnostní premiéře příští rok. Přeci jen něco prozradit lze. V případě všech tří modelů se budou vyrábět verze jak se třemi, tak i pěti dveřmi.

Jak budete tři auta na jedné lince vyrábět? V pondělí Toyoty, v úterý Peugeoty a ve středu Citroëny?

To vůbec ne. Máme linku s kapacitou tisíc aut denně. Zhruba by to mělo být tak, že se bude denně vyrábět třetina vozů od každé značky.

Bude auto o hodně menší, než dnešní nejmenší Toyota Yaris?

Pochopitelně, bude o poznání menší než ty nejmenší vozy obou partnerů, tedy jak Toyoty, tak i koncernu PSA Peugeot Citroën.

V tisku se psalo, že vůz bude stát osm tisíc eur, tedy asi 240 tisíc korun, tedy jako nejlevnější Škoda Fabia. Ty nejmenší vozy konkurence jsou o 10 až 20 procent levnější...

Otázku ceny řeší naše ústředí v Bruselu. Mohu snad jen říci, že konečná cena není nějak fixně dána. Cena se stanoví tak, aby byl vůz konkurenceschopný.

Více si přečtěte ZDE.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér

Vedoucí designér interiérů škodovek Peter Olah

Jako obor s krátkou historií, ale rozhodně velkou budoucností vnímá automobilový design jeho přední slovenský...

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Ilustrační snímek

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal,...

Najdete na iDNES.cz