Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Kolíně už vyrábějí auta a platí, aby je utajili

  10:55aktualizováno  10:55
Nová mamutí automobilka v Kolíně už začala na zkoušku vyrábět svá ostře utajovaná auta.

"Nejsou to žádné hračky, ale opravdová auta, která jezdí," říká šéf továrny Masatake Enomoto (rozhovor čtěte ZDE), podle něhož z pásů sjelo přes padesát vozů, a sám si některé vyzkoušel.

Na přelomu roku chce firma malé toyoty, peugeoty a citroëny ukázat. Šéfové už mají podnik téměř připravený na sériovou výrobu a rádi by auto ukázali už dnes.

"Utajení je totiž velmi nákladné," postěžovala si kolínská dvojka Jean-Pierre Chantossel. Podnik musí střežit početná ochranka, dělníci procházejí přísnými kontrolami, zda nenosí fotoaparáty či mobily.

První kusy do prodeje nepůjdou, automobilka je zničí. Slouží jen k vyladění výrobní linky.

***

Čtěte také: Kolín shání lidi a řeší těžkosti s dopravou

***

Jak budou auta z Kolína vypadat?

ZATÍM JEN STUDIE. Německý designér Christian Schulte vytvořil tři studie, jak může vypadat auto z kolínské automobilky TPCA. Tam vyráběný model se bude prodávat pod značkami Toyota, Peugeot a Citroën.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.