V Krušných horách se fotil kalendář s motivy Škody 110R Coupé. Serpentiny nad Mikulovem jsou podle jeho autorů (například na snímku ležícího fotografa Petra Berounského) ideálním prostředím pro focení aut při jízdě.

V Krušných horách se fotil kalendář s motivy Škody 110R Coupé. Serpentiny nad Mikulovem jsou podle jeho autorů (například na snímku ležícího fotografa Petra Berounského) ideálním prostředím pro focení aut při jízdě. | foto: Martin Adamec, MAFRA

V Krušných horách se fotil kalendář legendárních škodovek

  • 58
Erko nebo kupátko, tak mluvili o svých nablýskaných miláčcích účastníci mezinárodního srazu majitelů aut Škoda 110R Coupé v Mikulově na Teplicku.

Tento socialistický sporťák býval vysněným vozem mnoha řidičů nejen v Československu. A i o uplynulém víkendu, třicet let od skončení jeho výroby, se za kolonou erek otočil každý kolemjdoucí.

Výrazně aerodynamický tvar karoserie, dvoudveřové provedení, uvnitř malý "závoďácký" volant a opěradlo sedadla hodně položené. I když je pod kapotou sériový škodovácký motor, pocitu z jízdy vskutku vévodí sportovní duch. Není se čemu divit, že toto auto má i dnes tolik vyznavačů.

"V NDR bývalo naprosto nemožné sehnat erko, koupit se dalo jen za západní marky. Jezdili jsme proto obdivovat tenhle vůz přes hranice. Hned po pádu socialismu jsem si ho koupil a bylo nás v Německu víc," připomenul mezinárodní věhlas vozu Torsten Daubner, který se přijel pochlubit svým žlutým sporťákem z Chemnitzu.

V Mikulově se koná sraz už počtvrté. Letos se sjelo třináct aut z různých míst republiky a z Německa. Programu vévodilo fotografování vozidel pro připravovaný kalendář.

"Serpentiny nad Mikulovem jsou ideálním prostředím pro focení aut v jízdě. Do kalendáře se dostane každý účastník," poznamenal organizátor setkání, fotograf a majitel zelenočerné škody Vladimír Cettl.

Sraz Škodovek 110R

Na sraz nemohl přijet každý "erkař". Pozvánku dostaly jen vozy, jejichž vzhled příliš neproměnily necitlivé tuningové úpravy. Chyběl také vůz jednoho z hlavních organizátorů srazu, mikulovského starosty Oty Stehna.

"Auto ještě renovuji. Dostal jsem ho od táty, bylo to jeho první auto a vydrželo s námi třicet let. Mě v něm naši vezli i z porodnice. Příští rok už určitě vyjedu, ale to už jsem sliboval i na prvním ročníku našeho srazu," popsal osobní vztah k tomuto autu. Na závěr setkání se kolona třinácti socialistických sporťáků vydala na spanilou jízdu přes Cínovec do Krupky.

Focení kalendáře Škodovek 110R

Škoda 110R v číslech

Vyráběl ji závod v Kvasinách v letech 1970–1980.

"ERko" poháněl kapalinou chlazený řadový čtyřválec objemu 1107ccm.

Maximálního výkon 45,6 kW dosahuje při 5250 ot/min.

Maximání rychlost je kolem 140 km/h.

Celkem bylo vyrobeno 57 085 vozů.

Zdroj: wikipedia