Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Lamborghini Gallardo Superleggera do vodního pekla

  11:00aktualizováno  11:00
Zapínám si čtyřbodové bezpečnostní pásy, zavřou za mnou dveře a můžeme vyrazit do vodního pekla. Michal Kaizar, šéf českého zastoupení Lamborghini, oživí 530 ďáblíků schovaných za mými zády. "Tak můžeme vyjet?"

Pravou rukou řadí první převodový stupeň a opatrně vyjíždí z boxů. Provazy deště padají, stěrače kmitají jak o závod a naše šedé lambo za 5,3 milionu se šine k semaforu u výjezdu z boxů.



Michal Kaizar se znovu ujistí, že můžeme vyrazit, a šlápne "na to". Čeká nás první šikana: ostrá pravá a pak levá zatáčka. Jedeme, ale spíše proplouváme jezery vody na závodní dráze.

Z mosteckého okruhu je v tuhle chvíli jedno velké brouzdaliště, kterým se mnohasetkoňová auta spíš jen opatrně brodí. Když před námi jedoucí corvetta projede kaluží vody, je to stejné, jako když projíždíte myčkou, vidíme toho také přibližně stejně.

Nizounký předek naší nádherné placky ze Sant´Agata Bolognese s ostře řezanými rysy si z každého jezírka na trati ohodí celý čumák sprškou vody. Unikátní speciál, který se po českých silnicích prohání jen ve dvou kusech, se za autem jedoucím před námi vždy vynoří z dešťové sprchy díky maskovacímu šedému laku až na poslední chvíli. Ostatní ale gentlemansky uhýbají.

Navrch v těchto chvílích mají ti, co se nebojí, nemají strach o auto za miliony a vědí, co si mohou dovolit.

Předjíždějí jen ti nejodvážnější nebo opravdu rychlí, předjíždíme i my. Michal Kaizar přiznává, že za tak strašlivých podmínek ještě lambo neřídil, využívá všech možností, které nám dává pohon všech kol. Sebekriticky říká, že je tak rychlý jen díky němu a elektronice, která nad námi bdí: "Není to mým řidičským uměním."

Řidič je pekelně soustředěný, moc dobře mu ale viditelně není, když vidí porsche s poháněnou zadní nápravou, jak v každé druhé zatáčce jeho řidič "pochytává" rozhozenou záď.

Jeho auto to není, dala jim ho k dispozici přímo italská fabrika k předvádění a na okruhu klasická havarijní pojistka neplatí. A i šéf zastoupení Lamborghini má svého šéfa...

Jede svižně, ale ne riskantně. Zatáčkami se protahujeme na centimetr přesně, občas se sklouzneme po vodním filmu, široké pneumatiky (235/35 ZR19 vpředu a 295/30 ZR19 vzadu) v praxi předvádějí, jak vypadá aquaplaning. Čtyři pásy upnuté na hrudníku mě drží přikurtovaného, držím kameru a snažím se rozluštit, co to jede pár metrů před námi za vodní clonou.

Lamborghini Gallardo Superleggera v číslech
motor 10-ti válec 4961 cm3
max. výkon 390 kW (530 k)
max. krouticí moment 510 Nm
zrychlení 0-100 km/h 3,8 s
max. rychlost 315 km/h
kombinovaná spotřeba 17,0 l/100 km
objem nádrže 90 l

hmotnost

1330 kg

cena

161 500 EUR bez DPH (5,3 milionu Kč s DPH)


Karbonové díly snižující váhu auta o metrák, výkonné audio, klimatizace, vytříbené zpracování, to všechno mi je v tu chvíli jedno, vnímám jen burácení desetiválce za zády, kopance do zátylku při akceleraci ve chvílích, kdy se brzdiče zakousnou do keramických kotoučů, a občas se odvážím podívat na červenou ručku tachometru. Těch sto šedesát při jízdě naslepo v průtrži mračen bylo na cílové rovince ažaž...

Lamborghini Gallardo Superleggera na okruhu v Mostě





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volkswagen Caddy 1.9 č.67.
Volkswagen Caddy 1.9 č.67.

r.v. 2002, naj. 262 000 km, diesel
69 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.