Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Londýně připravují velký test bezdrátového dobíjení elektromobilů

aktualizováno 
Velký praktický test bezdrátového dobíjení elektromobilů připravuje na začátek příštího roku společnost Qualcomm ve spolupráci s londýnskou radnicí a londýnským dopravním podnikem. Do ulic vyjede až 50 aut, která budou testována v každodenním provozu.

Bezdrátové dobíjení elektromobilů Qualcomm | foto: Qualcomm

Elektromobily budou po blíže neurčené období testovat v ulicích Londýna praktickou funkčnost bezdrátového dobíjení. Testovací nekomerční provoz se rozhodla spustit společnost Qualcomm, která před časem koupila firmu HaloIPT, specialistu na bezdrátové dobíjení elektromobilů – čtěte zde.

Všichni zaměstnanci HaloIPT a veškeré technologie firmy tak přešli pod Qualcomm, který jakožto elektrotechnický gigant urychlil vývoj celého systému. Do testování v Londýně, které bylo dohodnuto nejen ve spolupráci s radnicí a společností Transport for London, ale i s britskou vládou, se zapojí například firma Addison Lee – největší provozovatel taxislužby ve Velké Británii. Dalším partnerem projektu, který má odstartovat někdy zkraje roku 2012, je společnost Chargemaster, což je evropský provozovatel dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.

Do testů se ale mohou zapojit i další společnosti, Qualcomm při této příležitosti na svých stránkách připravil prezentaci projektu a výzvu k připojení se. Zúčastnit se tak mohou například výrobci elektromobilů nebo další firmy, které se chtějí do rozvoje bezdrátové dobíjecí infrastruktury začlenit. Padesátka elektromobilů a plug-in hybridů je tak maximem, které projekt zvládne.

Systém bezdrátového dobíjení elektromobilů Qualcomm (původně tedy HaloIPT) využívá klasické elektromagnetické indukce. Elektromobil vybavený speciálním dobíjecím plátem na podvozku zaparkuje nad dobíjecí podložkou. Přesnost parkování přitom nehraje hlavní roli, technologie funguje i pokud se pláty nepřekrývají.

Qualcomm není jedinou společností, která se bezdrátovým dobíjením elektromobilů zabývá. Automobilka Toyota obdobným způsobem nedávno investovala do společnosti WiTricity, jejíž technologie funguje namísto magnetické indukce na bázi magnetické rezonance. Toyota zatím ale žádné rozsáhlé praktické testy neoznámila. Více o bezdrátovém nabíjení toyot čtěte tady

Další společností, která se bezdrátovým dobíjením elektromobilů zabývá, je Evatran. Podobně jako Qualcomm spoléhá na magnetickou indukci, vyšší efektivitu chce firma zajistit tím, že řidič zaparkuje vůz před speciálním "dobíjecím" stojanem, jehož dobíjecí podložka se automaticky nastaví do ideální polohy vůči nabíjecímu plátu ve voze.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.