Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Mexiku letos skončí poslední volkswageny brouky jako taxíky

  8:54aktualizováno  8:54
Do konce letošního roku zmizí z ulic mexické metropole poslední "brouci", tedy typické taxíky značky Volkswagen. Mexiko tak přijde o jednu z typických, ač poněkud dobrodružných atrakcí.

Volkswagen Brouk | foto: Volkswagen

Vedení taxislužby při metropolitním dopravním oddělení vysvětlilo, že ke konci letošního roku vyprší poslední z povolenek pro provoz těchto dvoudveřových automobilů, které byly navrženy již ve 30. letech a kterým se v Mexiku přezdívá Vocho.

V jednom z nejlidnatějších měst světa tvoří brouci už jen malou část taxikářského vozového parku - po městě jich jezdí sotva 3 500. Na vrcholu slávy v roce 2006 tvořily s 50 000 vozy asi polovinu taxíků v metropoli.

Především z bezpečnostních důvodů vydalo město v roce 2003 nařízení, aby byly dány do provozu postupně čtyřdveřové vozy taxislužby.

O rok dříve, kdy se také slavný model přestal v Mexiku vyrábět, město vydalo poslední povolení pro poslední brouky. Směrnice vyžadují, aby městské taxíky byly mladší deseti let, takže známým taxíkům zbývá do konce služby už jen deset měsíců.

Jejich kritici tvrdí, že byly nebezpečné při nehodách. A vzhledem k tomu, že mají jen dvoje dveře, byly také oblíbeným terčem lupičů, protože cestující na zadních sedadlech neměli při přepadení prakticky možnost úniku.

Jejich zastánci ale zdůrazňují, že taxikáři v nich jezdí opatrněji, protože vědí, že jakákoli větší nehoda může brouka zlikvidovat. Jejich další výhodou prý je, že se snadno najdou, protože tak rachotí, že jsou slyšet na vzdálenost několika bloků.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.