Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Miláně už jen podle předpisů: Velky Bratr tě stále sleduje!

  10:33aktualizováno  10:33
V největším městě severní Itálie budou od nynějška všichni řidiči pod neustálým dohledem. Tamní policie na soukromí řidičů moc nehledí, v zájmu bezpečnosti a ochrany životního prostředí v ulicích Milána je celé město prošpikováno elektronikou.

Padesát sedm kamer, tři tisíce magnetických senzorů ukrytých v asfaltu a 160 čidel, která v odlehlejších částech Milána monitorují veškerý pohyb aut. Velkému Bratrovi neunikne ani myš!

Centrála, která stála městskou radnici 160 milionů euro, hlídkuje nad provozem ve městě 24 hodin denně. Ví o všech nehodách, zácpách apod.

Na základě on-line informací může být odkloněna doprava a sanitky, hasiči a autobusy městské dopravy už neuvíznou v koloně.

Nový systém, který vládne nad dopravou ve městě, je v provozu od konce roku 2004.

Čtěte také: V Mrázovce číhají na rychlé řidiče kamery

Dopravu v tunelu sledují a řídí policisté. Kamerový systém jim umožňuje  zaznamenat dopravní přestupky, například překročení povolené rychlosti... VÍCE
V těchto dnech prochází prvními zatěžkávacími zkouškami. Má napomoci zbavit Miláno smogu z nekonečných proudů aut, valících se městem. Řešit dopravní situaci napomáhají simulační modely vypracované milánskou univerzitou.

Velký Bratr chce především zlepšit kvalitu ovzduší, které Miláňané dýchají. V ulicích města se objevují informační panely, komunikační systém spolupracuje s lokálními radii, zapojena byla také satelitní navigace. Řidiči se tak dozví o ucpaných oblastech, kterým je radno se vyhnout. V krizových situacích mozek Velkého Bratra zasáhne a změní nastavení semaforů.

Na vstupu do města počítá 66 "ústředen", kolik aut, motorek a kamionů vjíždí do města. Dalších 94 (nakonec jich ale bude 200) odvádí tu samou práci na hranicích centra města. Tři tisíce magnetických senzorů ukrytých ve vozovce počítá  a rozpoznává typy aut na hlavních křižovatkách města. A konečně, 57 kamer sleduje provoz na nejexponovanějších místech Milána (kruhových objezdech, tunelech apod.).

Data sesbíraná Velkým Bratrem zpracovává centrální mozek - superpočítač. Velký Bratr má v hlavě uloženu podrobnou silniční síť města, má zároveň přehled o statistice nehodovosti a hlučnost v každé z ulic města.

Prozatím mají k podrobným informacím od Velkého Bratra přístup operátoři městské policie, záchranné služby, požárníků, armády, taxislužby a veřejných institucí (pošta, komunální služby...). V budoucnu bude Velký Bratr sloužit všem obyvatelům města.

Pokutový rekordman je z Milána

Kamerový systém v ulicích Milána není úplnou novinkou. Právě na systém radarů a kamer, hlídkující nad pořádkem v ulicích, doplatil 43 letý majitel dvou pekáren v centru města.

Celkem 320 pokut za více než 20 tisíc euro nasbíral za jízdy v preferenčním pruhu pro autobusy, taxíky a policii v ulici, která leží na cestě mezi jeho dvěma pekařstvími.

Celou dobu žil v přesvědčení, že má platné povolení k průjezdu. Národní rekordman, který o tento titul dozajista nestojí, tvrdí, že oznámení o ukončení jeho platnosti od policie nikdy neobdržel.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.