Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská šlechta se naparuje v technickém muzeu. Ferrari slaví 70 let

aktualizováno 
Národní technické muzeum v Praze zahájilo výstavu vozů značky Ferrari. Tři historické automobily a jeden model z roku 2008 si návštěvníci mohou prohlédnout od úterý do neděle 28. května.

Výstavu muzeum pořádá ve spolupráci se sdružením Chateau Loučeň Concours d’ Elegance a dealerem luxusních aut Scuderia Praha při příležitosti přehlídky historických vozů Concours d ́ Elegance, která se bude konat 3. a 4. června na zámku Loučeň.

Ferrari 330 GT 2+2 (1966)
Ferrari 275 GTC (1966)
Ferrari 430 Scuderia (2008)

Na Letné jsou k vidění Ferrari 330 GT 2+2 (1966), 275 GTC (1966), 400 Automatic (1976) a F 430 Scuderia (2008). Vozy slavné italské značky jinak muzeum nevystavuje. „Naše sbírky jsou zaměřeny na dokumentaci toho, co má českou historii. Takže na značku Ferrari, jejíž historie se u nás začala psát až po roce 1989, si můžeme nechat zajít chuť. Proto máme radost z toho, že můžeme alespoň na krátkou dobu vystavit tyto vozy, které se jinak vymykají zaměření našich sbírek,“ uvedl ředitel sekce dopravy muzea Arnošt Nemeškal.

Fotogalerie

Vystavené automobily za organizátory loučenské výstavy přiblížil ředitel společnosti Veteránská krása Robert Pergl. „Vůz 275 GTC je zvláštní zejména tím, že hned v roce 1966, kdy byl vyroben, vyhrál závod mistrovství světa na 1000 kilometrů na Nürburgringu,“ uvedl k modelu, který se objevil i na plakátech k výstavě. Za stejný vůz podle něj nedávno sběratel v aukci zaplatil tři miliony eur.

„Je to jeden ze dvou vyrobených závodních vozů v kategorii GT. Ten vůz je zvláštní zejména tím, že v roce, kdy byl vyroben, tedy 1966, vyhrál závod mistrovství světa 1000 kilometrů Nürburgring,“ uvedl Robert Pergl.

Kontrastem k modelu 275 GTC, jehož karoserii Pergl považuje za jednu z nejzdařilejších, je v hale NTM model 400 s ostře řezanými křivkami. Společným jmenovatelem obou zmíněných modelů je dvanáctiválec pod kapotami. Dalším vystaveným vozem je model 330 GT 2+2 z roku 1966 jako ukázka cestovních vozů.

Ferrari 400 Automatic (1976)
Výstava vozů Ferrari v Národním technickém muzeu
Ferrari 430 Scuderia (2008)

„Vybrali jsme ho schválně, ačkoli na Loučni již byl, jelikož tímto modelem jezdil v šedesátých letech do práce sám zakladatel slavné automobilky Enzo Ferrari,“ dodal Pergl. Osmiválcové modely pak v dopravní hale zastupuje model 430 z limitované edice Scuderia.

Automobilová krása na Loučni

Z dopravního sálu NTM se auta přesunou na přehlídku veteránů na zámku Loučeň, který je spojený s historií automobilového průmyslu zejména prostřednictvím rodiny Thurn-Taxisů. Té zámek v minulosti patřil a na počátku minulého století vlastnila akcie firmy Laurin & Klement.

Čtvrtý ročník akce se zaměří právě na značku Ferrari, která letos slaví 70. výročí založení. Na přehlídce budou k vidění desítky automobilů této značky, některé z nich budou v Česku vystaveny poprvé. „Když jsem orientačně počítal jejich celkovou hodnotu, vyšlo mi 1,8 miliardy korun,“ doplnil Pergl. NTM bude na výstavě prezentovat vůz Mercedes Benz 770 ze svých sbírek.

Může se hodit

Celkem budou moci návštěvníci obdivovat na 70 vozů. Nejstarší exponát čtvrtého ročníku loučeňské Concours d’Elegance bude z roku 1914.

„Bude tam také auto, které jsem koupil před osmi lety v Americe. Předtím se ho marně pokoušeli deset let renovovat, já jsem ho po sedmi letech dokončil. Je to dvanáctiválec Hispano Suiza, šest metrů dlouhý a patřil mahárádžovi,“ uvedl ředitel Chateau Loučeň Concours d’Elegance Bohuslav Klein a dodal, že tento vůz je po Bugatti Royale považován za druhé nejdelší sériové auto, které se kdy vyrábělo. Mezi další zajímavé vozy, které budou letos k vidění, patří podle Kleina například vůz Bugatti T57 Stelvio, jehož důkladná renovace byla dokončena v březnu, ze Slovenska pak má dorazit obrovské Bucciali nebo po motorové stránce replika jednoho z nejhezčích aut světa - Bugatti 57 Atlantic.

Limit akce je 2 000 lidí denně, a to nejen kvůli bezpečnosti návštěvníků, ale především s ohledem na vystavené exponáty. Cena jednodenního lístku zůstává na stejné sumě jako o předchozím ročníku, tedy 500 korun za osobu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Manuel Mejido s obrazem Girlanda míru, který na Citroën DS namaloval Pablo...
Autofotka týdne: Citroën pomalovaný od Picassa se už roky hledá

Pablo Picasso nikdy citroënem nejezdil. V jeho garáži se objevovala automobilová šlechta formátu Hispano-Suizy, Oldsmobilu, Mercedesu nebo Alfy Romeo. I přesto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.