Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Německu hoří spor mezi Fiatem a Edekou

aktualizováno 
Jeden ze tří největších německých řetězců supermarketů Edeka spustil začátkem května prodej vozů Fiat Punto a za pár týdnů už zasedal první ze soudů, aby spor mezi výrobcem vozů a Edekou rozřešil. Italské automobilce se totiž nezamlouvalo, že její vozy nabízí někdo jiný než oficiální dealer. Zemský soud v Offenburgu rozhodl ve prospěch řetězce supermarketů. Edeka podle soudu směla i nadále prodávat vozy Fiat Punto.

Fiatu se tak nepodařilo zastavit prodej aut mimo své smluvní prodejny. Tuto dočasnou nabídku Edeka měla v plánu udržet přinejmenším do konce května. Za 24 500 marek zákazník mohl volit ze dvou možností: buď Fiata Punto společně s mopedem MZ Moskito, barevnou tiskárnou, fotoaparátem a mobilním telefonem Nokia 7110, nebo Fiata Punto v kombinaci s přenosným počítačem, telefonem a digitálním fotoaparátem.

"Zákazník ušetří 23 procent," říká Duschan Gert z Edeky. To znamená, že při koupi nabízeného balíčku zaplatí zhruba o sedm tisíc marek méně, než by dal při koupi každého výrobku zvlášť, a navíc by pro vůz musel k autorizovanému prodejci. "Zájem o Fiaty Punto je značný, zákazníci neustále volají.

Za necelé tři první týdny akce jsme prodali sto aut," doplňuje Duschan Gert. Italská automobilka nedokázala zjistit, jak se supermarkety k vozům dostaly. "Žádný z německých prodejců ani dealer z dalších zemí Evropské unie nesmí vozy prodávat společnosti Edeka ani jejím zákazníkům," prohlašuje Christian Peruzzi, šéf pobočky Fiat v Německu. Jen v této zemi má přitom italská automobilka 900 zastoupení.

 "Spokojenost zákazníků a ochrana dealerské sítě jsou prioritou," tvrdí Christian Peruzzi, aby zdůraznil, že auta podle mínění firmy nemají mezi oblečením a dalším běžným zbožím co pohledávat. Edeka svého dodavatele fiatů nezveřejnila. Kromě několika soudů Fiat v Německu spustil i reklamní kampaň, která přibírala na agresivitě ruku v ruce s rozhodnutím tribunálů ve prospěch Edeky.

Inzertní spoty zvaly zákazníky do autorizovaných prodejen italského výrobce. "Obsah, dosah a četnost reklamní kampaně významně poroste," oznamoval Fiat v Německu. Edeka přitom nezkoušela získat auta do svých prodejen poprvé. Už před akcí s Fiatem Punto 1.2 8V chtěla nabídnout vozy Smart. Narazila však na tvrdý odpor automobilky Daimler-Chrysler, která tato dvoumístná vozítka vyrábí.

Tuzemské supermarkety Edeka (na snímku plzeňský) auta zatím nenabízejí

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Volkswagen Golf VI...
Volkswagen Golf VI...

r.v. 2010, naj. 208 922 km, diesel
169 950 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz