Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Německu hoří spor mezi Fiatem a Edekou

aktualizováno 
Jeden ze tří největších německých řetězců supermarketů Edeka spustil začátkem května prodej vozů Fiat Punto a za pár týdnů už zasedal první ze soudů, aby spor mezi výrobcem vozů a Edekou rozřešil. Italské automobilce se totiž nezamlouvalo, že její vozy nabízí někdo jiný než oficiální dealer. Zemský soud v Offenburgu rozhodl ve prospěch řetězce supermarketů. Edeka podle soudu směla i nadále prodávat vozy Fiat Punto.

Fiatu se tak nepodařilo zastavit prodej aut mimo své smluvní prodejny. Tuto dočasnou nabídku Edeka měla v plánu udržet přinejmenším do konce května. Za 24 500 marek zákazník mohl volit ze dvou možností: buď Fiata Punto společně s mopedem MZ Moskito, barevnou tiskárnou, fotoaparátem a mobilním telefonem Nokia 7110, nebo Fiata Punto v kombinaci s přenosným počítačem, telefonem a digitálním fotoaparátem.

"Zákazník ušetří 23 procent," říká Duschan Gert z Edeky. To znamená, že při koupi nabízeného balíčku zaplatí zhruba o sedm tisíc marek méně, než by dal při koupi každého výrobku zvlášť, a navíc by pro vůz musel k autorizovanému prodejci. "Zájem o Fiaty Punto je značný, zákazníci neustále volají.

Za necelé tři první týdny akce jsme prodali sto aut," doplňuje Duschan Gert. Italská automobilka nedokázala zjistit, jak se supermarkety k vozům dostaly. "Žádný z německých prodejců ani dealer z dalších zemí Evropské unie nesmí vozy prodávat společnosti Edeka ani jejím zákazníkům," prohlašuje Christian Peruzzi, šéf pobočky Fiat v Německu. Jen v této zemi má přitom italská automobilka 900 zastoupení.

 "Spokojenost zákazníků a ochrana dealerské sítě jsou prioritou," tvrdí Christian Peruzzi, aby zdůraznil, že auta podle mínění firmy nemají mezi oblečením a dalším běžným zbožím co pohledávat. Edeka svého dodavatele fiatů nezveřejnila. Kromě několika soudů Fiat v Německu spustil i reklamní kampaň, která přibírala na agresivitě ruku v ruce s rozhodnutím tribunálů ve prospěch Edeky.

Inzertní spoty zvaly zákazníky do autorizovaných prodejen italského výrobce. "Obsah, dosah a četnost reklamní kampaně významně poroste," oznamoval Fiat v Německu. Edeka přitom nezkoušela získat auta do svých prodejen poprvé. Už před akcí s Fiatem Punto 1.2 8V chtěla nabídnout vozy Smart. Narazila však na tvrdý odpor automobilky Daimler-Chrysler, která tato dvoumístná vozítka vyrábí.

Tuzemské supermarkety Edeka (na snímku plzeňský) auta zatím nenabízejí

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.