Fiatu se tak nepodařilo zastavit prodej aut mimo své smluvní prodejny. Tuto dočasnou nabídku Edeka měla v plánu udržet přinejmenším do konce května. Za 24 500 marek zákazník mohl volit ze dvou možností: buď Fiata Punto společně s mopedem MZ Moskito, barevnou tiskárnou, fotoaparátem a mobilním telefonem Nokia 7110, nebo Fiata Punto v kombinaci s přenosným počítačem, telefonem a digitálním fotoaparátem.
"Zákazník ušetří 23 procent," říká Duschan Gert z Edeky. To znamená, že při koupi nabízeného balíčku zaplatí zhruba o sedm tisíc marek méně, než by dal při koupi každého výrobku zvlášť, a navíc by pro vůz musel k autorizovanému prodejci. "Zájem o Fiaty Punto je značný, zákazníci neustále volají.
Za necelé tři první týdny akce jsme prodali sto aut," doplňuje Duschan Gert. Italská automobilka nedokázala zjistit, jak se supermarkety k vozům dostaly. "Žádný z německých prodejců ani dealer z dalších zemí Evropské unie nesmí vozy prodávat společnosti Edeka ani jejím zákazníkům," prohlašuje Christian Peruzzi, šéf pobočky Fiat v Německu. Jen v této zemi má přitom italská automobilka 900 zastoupení.
"Spokojenost zákazníků a ochrana dealerské sítě jsou prioritou," tvrdí Christian Peruzzi, aby zdůraznil, že auta podle mínění firmy nemají mezi oblečením a dalším běžným zbožím co pohledávat. Edeka svého dodavatele fiatů nezveřejnila. Kromě několika soudů Fiat v Německu spustil i reklamní kampaň, která přibírala na agresivitě ruku v ruce s rozhodnutím tribunálů ve prospěch Edeky.
Inzertní spoty zvaly zákazníky do autorizovaných prodejen italského výrobce. "Obsah, dosah a četnost reklamní kampaně významně poroste," oznamoval Fiat v Německu. Edeka přitom nezkoušela získat auta do svých prodejen poprvé. Už před akcí s Fiatem Punto 1.2 8V chtěla nabídnout vozy Smart. Narazila však na tvrdý odpor automobilky Daimler-Chrysler, která tato dvoumístná vozítka vyrábí.
Tuzemské supermarkety Edeka (na snímku plzeňský) auta zatím nenabízejí |