Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Německu se čtyřdveřová fabia líbí, v Anglii méně

aktualizováno 
Zahraniční motoristické magazíny se shodují, že technická kvalita staví Škodu Fabia sedan do absolutní špičky mezi malými automobily.
Zahraniční motoristické magazíny se shodují, že technická kvalita staví Škodu Fabia sedan do absolutní špičky mezi malými automobily. Zato design mladoboleslavské novinky budí rozporuplné reakce. "Především ve stříbrné barvě vyzařuje fabia sedan eleganci," píše německý časopis Auto motor und sport. "Nízko umístěná zadní světla a vysoká boční linie karoserie dělají i z patnáctipalcových pneumatik příliš malá kola. Sedan proto vypadá poněkud nevkusně," oponuje anglický magazín Autocar. Auto motor und sport připomíná, že dřívější malé sedany Volkswagen Derby a Opel Corsa TR velkou díru do světa zvaného krása automobilu neudělaly. "Připomínaly spíše auta obecně známá z kreseb malých dětí," vzpomíná německý magazín. Zato fabia sedan má podle názoru redakce německého časopisu záď pěkně vyřešenou. "Nevypadá jako přilepená na krátkou fabii. Kufr sedanu na kabinu navazuje plynule," uvádí časopis. Jestliže němečtí redaktoři vyzdvihli křivky karoserie, interiér zrovna nepochválili, když jej označili jako "šedošedivý bez nápadu". Vzápětí však nacházejí pro jednoduchou kabinu fabie opodstatnění: malá škodovka má novu koncernovou platformu, a tudíž i lepší techniku než modelový bratr Volkswagen Polo Classic. Aspoň interiér dosluhujícího pola pak zákonitě musel být lepší než u českého vozu. "To je chytré rozhodnutí Volkswagenu - kromě image by pro pro koupi modelu Polo nehovořilo vůbec nic," myslí si redakce magazínu. Anglický Autocar si interiéru fabie všímá slovy: "Kabina je praktická, ale ne bohatá." K prvnímu nadšení z technické úrovně fabie sedan je však nutné podotknout, že zahraniční novináři hodnotili vozy poháněné motory z koncernu Volkswagen. O fabii sedan 1.4 (50 kW) s motorem z mladoboleslavské produkce zatím nepsali.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.