V Německu se čtyřdveřová fabia líbí, v Anglii méně

Zahraniční motoristické magazíny se shodují, že technická kvalita staví Škodu Fabia sedan do absolutní špičky mezi malými automobily.
Zahraniční motoristické magazíny se shodují, že technická kvalita staví Škodu Fabia sedan do absolutní špičky mezi malými automobily. Zato design mladoboleslavské novinky budí rozporuplné reakce. "Především ve stříbrné barvě vyzařuje fabia sedan eleganci," píše německý časopis Auto motor und sport. "Nízko umístěná zadní světla a vysoká boční linie karoserie dělají i z patnáctipalcových pneumatik příliš malá kola. Sedan proto vypadá poněkud nevkusně," oponuje anglický magazín Autocar. Auto motor und sport připomíná, že dřívější malé sedany Volkswagen Derby a Opel Corsa TR velkou díru do světa zvaného krása automobilu neudělaly. "Připomínaly spíše auta obecně známá z kreseb malých dětí," vzpomíná německý magazín. Zato fabia sedan má podle názoru redakce německého časopisu záď pěkně vyřešenou. "Nevypadá jako přilepená na krátkou fabii. Kufr sedanu na kabinu navazuje plynule," uvádí časopis. Jestliže němečtí redaktoři vyzdvihli křivky karoserie, interiér zrovna nepochválili, když jej označili jako "šedošedivý bez nápadu". Vzápětí však nacházejí pro jednoduchou kabinu fabie opodstatnění: malá škodovka má novu koncernovou platformu, a tudíž i lepší techniku než modelový bratr Volkswagen Polo Classic. Aspoň interiér dosluhujícího pola pak zákonitě musel být lepší než u českého vozu. "To je chytré rozhodnutí Volkswagenu - kromě image by pro pro koupi modelu Polo nehovořilo vůbec nic," myslí si redakce magazínu. Anglický Autocar si interiéru fabie všímá slovy: "Kabina je praktická, ale ne bohatá." K prvnímu nadšení z technické úrovně fabie sedan je však nutné podotknout, že zahraniční novináři hodnotili vozy poháněné motory z koncernu Volkswagen. O fabii sedan 1.4 (50 kW) s motorem z mladoboleslavské produkce zatím nepsali.