Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V německých STK excelují toyoty. Králem je hybridní prius

aktualizováno 
TÜV Report 2012 totiž druhý rok po sobě opanovala Toyota Prius s hybridním pohonem. Toyoty obsazují přední místa i ve všech dalších hodnocených kategoriích. Nejčastější závady, které technici odhalí, jsou na světlech a brzdách.

Toyota Prius | foto: Toyota

"Šampionem TÜV Reportu, každoroční statistiky výsledků technických kontrol v Německu, je Toyota Prius. Technici zjišťují, že řidiči zanedbávají hlavně kontrolu světel a hodně aut nemá v pořádku brzdy," tak znělo loňské hodnocení tabulek, kterými se Němci často řídí při výběru auta. Na letošním není třeba měnit ani slovo.

Tabulky, do kterých se sesumírují výsledky německých technických kontrol, letos vydává TÜV už po jedenačtyřicáté.

Pro ty aktuální vyhodnotili celkem 7,8 milionu technických prohlídek, které byly provedeny mezi červencem 2010 a červnem 2011.

TÜV Report má pět žebříčků, seřazených podle stáří aut. V první kategorii jsou auta do tří let věku, druhá se zaměřuje na čtyř až pětileté vozy, v dalších jsou šesti až sedmileté, osmi až devítileté a v poslední tabulce jsou deseti až jedenáctiletá auta.

Statistiky odkrývají, že množství odhalených nedostatků mírně stoupá. Podíl vozidel se značnými nedostatky na německých silnicích stoupl o 0,2 procentního bodu na 19,7 procent. Stejnou tendenci zaznamenal TÜV i předchozím ročníku.

Toyota vládne už druhým rokem

Vítězem nejsledovanější kategorie nejmladších aut – tedy těch, která jsou ve většině případů v prodeji jako nové – je druhým rokem po sobě Toyota Prius, za ní se seřadily Toyota Auris, Mazda 2 a Porsche Boxster/Cayman.

"Je bezpečný, schopný každodenního provozu a vysoce technicky vyzrálý," chválí TÜV SÜD prius. "Pouze u 1,9 procenta hybridního modelu, který po třech letech poprvé musel na technickou prohlídku, se vyskytly závažné závady."

Opačný konec tabulky patří Dacii Logan, Renaultu Espace a Fiatu Panda.

Mezi čtyř a pětiletými auty je pak prius druhý, předjel ho jen manažerský koráb VW Phaeton. Poslední je Renault Espace, který spodní příčky závadovosti obsazuje již tradičně.

Po šesti až sedmi letech provozu si vedou v německých STK dobře Porsche 911 a Toyota Corolla Verso.

U osmi až devítiletých vede pořadí opět Porsche 911, následuje Toyota RAV4 a Honda Jazz. U seniorů (deset až jedenáct let) je to stejné: první Porsche 911, druhá Toyota RAV4.

TÜV Report 2012nejmíň závadnejvíc závad
3 rokyToyota PriusDacia Logan
5 letVW PhaetonRenault Espace
7 letPorsche 911Fiat Stilo
9 letPorsche 911Seat Alhambra
11 letPorsche 911Ford Ka

Právě sportovní porsche poukazuje na potíž, kterou kritici TÜV Reportu vyčítají. Tabulky totiž míchají dohromady luxusní sporťák, který ročně najede jen několik stovek, možná tisícovek kilometrů, a  pak typické "polykače kilometrů", které křižují neustále Německo. Kilometrový proběh se samozřejmě na stavu auta podepíše, laciný logan má také určitě mnohem těžší život než opečovávaný garážovaný supersport. Při sestavování žebříčků TÜV kilometrový nájezd zkoumaných modelů nezohledňuje. V žebříčcích ale průměrný počet najetých kilometrů daného modelu uvádí. Markantní nepoměr je zřetelný například u čtyř a pětiletých Porschí Boxster/Cayman (3. příčka), které mají najeto průměrně mnohem méně než polovinu toho, co Audi A8 na osmém místě (45 tisíc km vs. 112 tisíc km).

Nejvíc závad na světlech

Stejně jako v loňském roce stojí na seznamech závad zcela nahoře osvětlení, nápravy a brzdy. Drobná zlepšení jsou u světel. K tomu podle TÜV přispívají "menší náchylnost ke kolísání napětí a vyšší životnost žárovek, například xenonových světel". Zmiňují také pozitivní vliv z Bruselu. "Vzhledem ke stále složitější výměně žárovek byli v roce 2006 výrobci zavázáni k tomu, aby osvětlovací zařízení konstruovali tak, že žárovky dokáže vyměnit každý bez speciálního nářadí," uvádí TÜV SÜD.





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.