Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V pneuservisech je plno, řidiči čekají první sníh

  13:46aktualizováno  13:46
Předpověď počasí, která pro tento týden slibuje sněžení již od středních poloh, se ihned projevila ve zvýšeném zájmu o zimní pneumatiky a návštěvy pneuservisů. Poptávka po zimních pneumatikách u prodejců vzrostla o 60 až 70 procent.

Fiat 124 Sport Spider | foto: Fiat

Již o víkendu měly některé pražské pneuservisy zcela plno a odkazovaly zákazníky na polovinu tohoto týdne. I tyto termíny se ale rychle zaplnily.

"Ještě větší nápor čekáme, až skutečně napadne první sníh. Češi zásadně nechávají přezouvání na poslední chvíli," říká například technik pneuservisu v Praze na Krejcárku. "Zimní sezona se už začíná více než slibně rozjíždět, což se odráží v rostoucím počtu našich zákazníků," doplnil obchodní ředitel servisní sítě BestDrive Roman Sabol.

Prodej zimních pneu se letos rozběhl ještě před ochlazením. Mnozí motoristé se začali obávat růstu cen, který oznámili někteří výrobci, a proto zimní pláště nakoupili dříve. Například Bridgestone od října zdražil v Evropě až o šest procent. Podle Sabola v souvislosti s informacemi o růstu cen vzrostl i prodej nových letních pneu.

Co obout

Jaké pneumatiky koupit čtěte v TESTU

"Poptávka je v tuto chvíli limitována skladovými zásobami, čili lze říci, že zákazníci kupují v naprosté většině pneumatiky uvedené skladem," řekl výkonný ředitel provozovatele serveru Nejlevnějšípneu Petr Vohralík.

Nejvíce podle něj lidé v současnosti nakupují pneumatiky Vredestein, Continental, Pirelli, Bridgestone s cenou 1400 až 1500 Kč, z nižší třídy pak pneu Firestone a Barum za cenu 1200 až 1300 Kč.

Odborníci radí přezout auto na zimní pneu, když venkovní teploty klesnou pod sedm stupňů. Od listopadu začne opět platit povinnost mít zimní obutí na části dálnice D1 a na některých horských silnicích. Pro pneumatiky přitom platí pravidlo, že by měly mít vzorek minimálně čtyři milimetry a jejich stáří by nemělo překročit čtyři roky. Na zimní pneumatiky přezouvá kolem 60 až 70 procent řidičů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.