Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze chybí 250 semaforů

  17:11aktualizováno  17:11
Snad každý pražský řidič se už stal svědkem dopravní nehody. Kvílení brzd, pak rána a skřípání plechů. Jenže nejeden řidič už slyšel i mnohem nepříjemnější zvuky. Kvílení brzd, rána a zoufalý výkřik. Každý den loni v Praze srazilo auto průměrně téměř dva chodce. Pětadvaceti z nich už nepomohli ani lékaři.
Semafor

Semafor

Mezi nejnebezpečnější místa v Praze patří vedle Patočkovy a Evropské ulice například přechod přes Jičínskou ulici u křižovatky Flora, přechod přes Rumunskou nebo Žitnou ulici.

Nebezpečný je i dlouhý úsek Tomanovy ulice v Břevnově, křižovatka ulic Sázavská a Korunní na Vinohradech nebo Karlovo náměstí. V těchto místech podle statistik pražské záchranky auta zraní nejvíce chodců.

Nejčastěji však dopravní policisté vyjíždějí na kruhový objezd na Vítězném náměstí v Dejvicích. Nepozorní chodci a řidiči, kteří mnohdy nestíhají sledovat situaci kolem sebe, tu každý rok zaviní desítky nehod.

"Tato křižovatka nemá v celé České republice obdoby. Podle počtu nehod je vůbec nejhorší v celé zemi,“ potvrzuje ředitel městské policie Vladimír Kotrouš.

Přestože radnice vybavují přechody pro chodce různými zařízeními od výrazných značek, přes protiskluzové nátěry a retardéry až po speciální osvětlení, podle policistů jsou nejbezpečnější ty přechody, které jsou vybaveny semaforem.

"Ty však v Praze na mnoha místech chybí. Vytipovali jsme na 250 křižovatek a samostatných přechodů, kde by se měly do deseti let vybudovat,“ řekl ředitel Ústavu dopravního inženýrství Ladislav Pivec s tím, že v metropoli je dnes zhruba pětistovka světelných křižovatek.

Světelná signalizace chybí zejména u tramvajových ostrůvků a přechodů přes čtyřproudé ulice. "Do velmi nebezpečných situací se chodci dostávají i v centru města. Nejsou totiž vidět za zaparkovanými auty a řidiči je často přehlédnou,“ řekl dopravní odborník Petr Moos.

Podle něj značky upozorňující na přechod občas také zakrývají stromy a ani bílá zebra nebývá v mnoha případech příliš zřetelná.

Chodci v ohrožení
nebezpečné přechody
křižovatka ulic Žitná a V Tůních
Karlovo náměstí
Jičínská ulice u křižovatky Flora
křižovatka ul. Korunní a Sázavská
rovný úsek Tomanovy ulice
Evropská u zastávky Dejvická
Evropská u zastávky Červený vrch
Milady Horákové u stanice metra
Vršovická ulice a ulice V Olšinách

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.