Mezi nejnebezpečnější místa v Praze patří vedle Patočkovy a Evropské ulice například přechod přes Jičínskou ulici u křižovatky Flora, přechod přes Rumunskou nebo Žitnou ulici.
Nebezpečný je i dlouhý úsek Tomanovy ulice v Břevnově, křižovatka ulic Sázavská a Korunní na Vinohradech nebo Karlovo náměstí. V těchto místech podle statistik pražské záchranky auta zraní nejvíce chodců.
Nejčastěji však dopravní policisté vyjíždějí na kruhový objezd na Vítězném náměstí v Dejvicích. Nepozorní chodci a řidiči, kteří mnohdy nestíhají sledovat situaci kolem sebe, tu každý rok zaviní desítky nehod.
"Tato křižovatka nemá v celé České republice obdoby. Podle počtu nehod je vůbec nejhorší v celé zemi,“ potvrzuje ředitel městské policie Vladimír Kotrouš.
Přestože radnice vybavují přechody pro chodce různými zařízeními od výrazných značek, přes protiskluzové nátěry a retardéry až po speciální osvětlení, podle policistů jsou nejbezpečnější ty přechody, které jsou vybaveny semaforem.
"Ty však v Praze na mnoha místech chybí. Vytipovali jsme na 250 křižovatek a samostatných přechodů, kde by se měly do deseti let vybudovat,“ řekl ředitel Ústavu dopravního inženýrství Ladislav Pivec s tím, že v metropoli je dnes zhruba pětistovka světelných křižovatek.
Světelná signalizace chybí zejména u tramvajových ostrůvků a přechodů přes čtyřproudé ulice. "Do velmi nebezpečných situací se chodci dostávají i v centru města. Nejsou totiž vidět za zaparkovanými auty a řidiči je často přehlédnou,“ řekl dopravní odborník Petr Moos.
Podle něj značky upozorňující na přechod občas také zakrývají stromy a ani bílá zebra nebývá v mnoha případech příliš zřetelná.
Chodci v ohrožení nebezpečné přechody |
křižovatka ulic Žitná a V Tůních |
Karlovo náměstí |
Jičínská ulice u křižovatky Flora |
křižovatka ul. Korunní a Sázavská |
rovný úsek Tomanovy ulice |
Evropská u zastávky Dejvická |
Evropská u zastávky Červený vrch |
Milady Horákové u stanice metra |
Vršovická ulice a ulice V Olšinách |