Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Neskonalý luxus, který nikdo nechce, je k vidění v Praze

aktualizováno 
Maybach to má spočítané: značka, která se neúspěšně snažila konkurovat rolls-roycům, příští rok skončí. Unikátní otevřená luxusní limuzína Maybach Landaulet je poprvé a naposledy do 13. května je k vidění na pražském Chodově. Máte-li maybach v hledáčku, máte jedinečnou šanci. Nabízejí je s dvoumilionovou slevou.

Maybach Landaulet | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Jedinečný vůz značky, která končí svou výrobu, zavítal na několik dní do Česka. Nabízí se tak neopakovatelná možnost rozloučit se s touto automobilovou legendou. Maybach Landaulet označuje vlastník značky, kterým je Mercedes, jako nejexkluzivnější otevřenou luxusní limuzínu na světě.

Pokus o superluxus nevyšel, a tak se historie této automobilové značky v roce 2013 uzavře. Bude to už podruhé. Za první konec značky na úspěšná honosná luxusní auta mohla druhá světová válka.

Neúspěch Maybachu v novém tisícíletí se přičítá hlavně nepovedenému designu, který až moc odkazoval na výchozí mercedesy. Scházela mu osobitost, majestátu rollsů nesahaly maybachy ani po ventilky. I když existuje bezpočet kombinací – prý na dva miliony – jak si maybach naspecifikovat a jakou do něj naporoučet výbavu.

Maybach Landaulet

Nomen omen

Landaulet je typ karoserie, kde je plátěná skládací střecha vyhrazena jen pro privilegované cestující na zadních sedadlech. Řidič se stejně nemá co opalovat...

Choreografie střechy

V uzavřené poloze přiléhá plátěná střecha modelu Maybach Landaulet k rámu pevné střechy a chrání cestující. Na přání cestujících ovládá řidič spínač na středové konzole. Elektromotory uvolní dva zámky, které zajišťují plátěnou skládací střechu k rámu střechy. Střecha se složí a měkce se uloží, včetně integrovaného zadního okna z jednovrstvého bezpečnostního skla, dozadu za zadní sedadla.

Otvírání a zavírání střechy zajišťují téměř nehlučně hydraulické válce, po jednom na pravé a levé straně.

Sílu dodává elektrohydraulické čerpadlo, které je umístěno v boční stěně zavazadlového prostoru.

Celé otvírání a zavírání střechy zabere méně než 20 sekund. Přitom je zavazadlový prostor při otevřené střeše přístupný bez omezení.

Landaulety se dříve používaly často jako státnické limuzíny, v nichž se cestující prezentovali lidem na chodnících či okrajích silnic. Obavy o bezpečnost způsobily, že se landaulety v současnosti v této roli již vůbec nepoužívají. Obrovský superluxusní landaulet od Maybachu je tak v dnešní autoprodukci vlastně unikátem. "Podnět pro vznik modelu landauletu přišel z okruhu zákazníků značky Maybach," popisuje automobilka.

Technickým základem pro Maybach Landaulet je Maybach 62 S. Konstruktéři odstranili zadní střešní modul, zachované boční stěny jsou vyztuženy integrovanými ocelovými profily. "Protože tato opatření nezměnila siluetu limuzíny, zůstávají zachovány dveře a kompletní interiér," vysvětlují tvůrci.

Maybach Landaulet

Maybach přizpůsobil zadní část interiéru k jízdě bez střechy. Například zadní opěrky hlavy jsou v porovnání s limuzínou o trochu větší a díky tomu lépe tlumí víření vzduchu. Při překročení rychlosti 70 km/h navíc automaticky vyjede přídavný úzký deflektor. Ten lze ovládat také pomocí spínače na středové konzole.

Maybach Landaulet pohání ručně stavěný dvanáctiválec se zdvihovým objemem 5,980 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Maximální výkon je  450 kW/612 k. Nejvyšší točivý moment je rovných tisíc newtonmetrů. Každý motor nese podpis mechanika, který jej stavěl. Jen pro srovnání: běžný mercedes se vyrábí tři až čtyři dny, stavba maybachu trvá šedesát dní.

Pohodlnou plavbu zajistí elektronicky řízené vzduchové odpružení se systémem adaptivního tlumení.

Speciální držák na bublinky

Mnohem zajímavější je svezení v maybachu z pohledu těch vzadu. Zadní sedadla jsou polohovatelná, když je sklopíte do takzvané "odpočinkové polohy", položí se opěradlo pomalu dozadu až do úhlu 47 stupňů. Zároveň se dopředu vyklopí opěrky chodidel a lýtek. Nechybějí pneumaticky nastavitelné vzduchové polštáře v opěradle a masážní funkce s různými programy.

Maybach Landaulet

Telefonní systém v prostoru pro cestující je vybaven přídavným sluchátkem ve středové konzole, aby cestující vzadu mohli komunikovat s řidičem i za jízdy se staženou střechou.

Fotogalerie

Chybět nesmí chladicí box s vlastním elektrickým kompresorem a speciální držáčky na stříbrné poháry a lahev šampaňského. Speciálně pro Maybach navržené stříbrné číše na sekt jsou drženy sponami, které při odložení sklenky automaticky obepnou její nožku. Pokud cestující pohár mírně pozvedne, spony se opět uvolní.

Vyprodáno, o jiné není zájem

Maybach Landaulet se v roce 2007 představil na autosalonu v Dubaji. Automobilka tehdy plánovala výrobu 20 polootevřených limuzín. Maybach Landaulet má oficiální cenovku milion eur a všechny se prodaly. Ten, který zavítal do Česka, na prodej není, postaví ho do muzea.

Na výběr je nyní z nabídky "obyčejných" limuzín Maybach 57 a prodloužené verze 62. Prodejce možná v případě zájmu rád sleví. Maybachy zrovna na dračku nejdou, právě proto značka končí. V roce 2010 se prodalo 63 maybachů, loni už jen 39. Celkem se prodalo od roku 2002 kolem tří tisíc aut, plány Mercedesu počítaly s tisícovkou prodaných vozů ročně.

Maybach Landaulet

A tak se dají maybachy sehnat se slevou. V Americe nabízejí dealeři odečíst zájemcům sto tisíc dolarů, což odpovídá asi dvěma milionům korun. V případě kratšího provedení maybachu označovaného jako Maybach 57 to sníží americkou cenu na 279 tisíc dolarů (asi pět a půl milionu korun). O tom, jestli maybachy "v akci" nabídnou i v Evropě se zatím nemluví. Každopádně se ke dvěma superdrahým luxusním limuzínám s dvojitým M ve znaku, které jezdí po českých silnicích, asi moc dalších nepřidá...





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.