Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze řídí od čtrnácti. Vždy mu to prošlo

  18:17aktualizováno  18:17
Danielu Kobzovi z Dubče bude zanedlouho dvacet. Za volantem osobního automobilu však brázdí pražské ulice již šestým rokem. Jak je to možné? Policisté ho chytili několikrát. Jezdit mu však nikdy nikdo nezakázal.

Jeho příběh začíná docela nevinně. Jako každý druhý kluk se zamiloval do aut a začal jimi žít.

"Hodně jsme jezdili s tátou a od něj jsem se taky všechno naučil," vzpomíná Daniel na úplné začátky své lásky k autům a řízení.

Později ho ale jeho vášeň k automobilům zavedla až daleko za hranici zákona. Ve čtrnácti si totiž pořídil vlastního favorita.

V autě, které si na sebe nechal napsat jeho kamarád, začal křižovat pražské ulice. Sám říká: "Když si jednou do auta sedneš, tak už nechceš vystoupit." Dan se tohoto hesla poctivě držel, a tak po desítkách divokých nočních jízd a policejních kontrol v osmnácti se prořídil až k prvnímu řidičáku, který byl jeho snem. Cesta k němu nebyla úplně bez překážek.

Daniel nikdy nejezdil zkratkami a při jízdě po centru, kde toho nařídil nejvíce, se vždy snažil vypadat nenápadně.

"Než jsem měl řidičák, tak jsem jezdil opravdu opatrně a důsledně podle předpisů," popisuje své řidičské dětství Daniel. To se mu také "vymstilo", když ho prvně zastavili dopravní policisté.

"Bylo to v ulici Pod Plynojemem a policisté mi tenkrát řekli, že jim bylo podezřelé, že jedu padesát podle předpisů," říká Daniel ke své první policejní kontrole. Údiv policistů, když zjistili, že za volantem sedí čtrnáctiletý mladík, byl podle něj nepopsatelný. Na stanici po několika hodinách zjistili, že jako nezletilý nemůže podepsat žádný protokol, a zavolali rodičům, kteří si ho odvezli domů.

Ale tento zážitek ho od řízení neodradil a za čtrnáct dní se opět ocitl v rukou mužů zákona. "Hrozili mi různými postihy, ale já jsem věděl, že do patnácti, dokud ještě nemám ani občanku, mi nemohou nic udělat," říká Daniel. Po patnáctce to bylo s ježděním ještě jednodušší.

Daniel má v zásobě desítky historek, jak jednoduché je policistu uplatit. "Nejextrémnější bylo, když jsme jeli v noci s kamarády Prahou. Zastavili nás policisté a poté, co zjistili, že je mi šestnáct, tak nám řekli, ať jim dáme, co máme a zapomeneme na to. Dali jsme dohromady sto osmdesát korun v mincích," vzpomíná Daniel na noční jízdu před čtyřmi lety.

Čtěte také: Tisíce Pražanů jezdí bez řidičáku 

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.