Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V testu dětských autosedaček nedosáhla na výbornou žádná

aktualizováno 
Německá spotřebitelská organizace Stiftung Warentest a autoklub ADAC otestovaly 22 dětských autosedaček z nabídky pro rok 2010. Testeři zjistili, že v každé z kategorií, do kterých se autosedačky dělí, najdou rodiče bezpečný výrobek. V každé velikosti seženete aspoň dvě dobré autosedačky.

Test dětských sedaček | foto: ADAC

Zároveň se ale potvrdily loňské výsledky, ve kterých žádná ze sedaček neobstála na výbornou. I letos tak dosáhly ty nejlepší v testu na známku "dobrá". Známku "velmi dobrá" si naposledy odvezla z testu ADACu dětská autosedačka před dvěma roky.

Na "dobrou" známku dosáhlo 14 z dvaadvaceti testovaných autosedaček. Jako nejlepší se v testech ukázala novorozenecká sedačka Maxi Cosi Pebble+Family Fix a Kiddy Energy Pro, která je určena dětem přibližně od jednoho roku. Obě uspěly v crashtestech (čelním i bočním) i v části hodnotící snadnost obsluhy.

"Od dětské autosedačky, která má komplikovaný systém pro přichycení v autě, nelze očekávat, že ji rodiče nebo prarodiče v autě usadí tak, jak je potřeba. Komplikovaná montáž proto přináší v testu horší známkování," uvádí ADAC.

kompletní výsledky

Test dětských autosedaček - podrobná tabulka

Nejhůře dopadla v testech trojice sedaček Casualplay PrimaFix (pro novorozence), Safety 1st Tri Safe+ (pro děti od 9 do 36 kg) a Chicco Key 2-3 Ultrafix (15 až 36 kg).

Casualplay a Chicco neprošly při bočních nárazových testech, hlava testovací figuríny nebyla dostatečně ochráněna bočnicemi a narazila do dveří.

Causalplay má navíc složitou instalaci do vozu. Je u ní třeba nastavit úhel sklonu opěradla v závislosti na hmotnosti dítěte. Špatná poloha může dítě ohrozit.

Safety 1st se ukázala jako příliš úzká. Když potřebujete usadit větší dítě, musíte odstranit její vrchní část. Pak však zbude jen podsedák, který dítě nechrání při bočních nárazech.

ADAC dlouhodobě testuje autosedačky i na boční náraz i přesto, že v evropských homologačních předpisech tato povinnost není. Pouze předepsaný čelní crashtest je podle německého autoklubu nedostatečný. Ani stále rozšířenější hlavové airbagy prý nezajistí dítěti při bočním nárazu dostatečnou ochranu.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.