Test dětských sedaček

Test dětských sedaček | foto: ADAC

V testu dětských autosedaček nedosáhla na výbornou žádná

  • 53
Německá spotřebitelská organizace Stiftung Warentest a autoklub ADAC otestovaly 22 dětských autosedaček z nabídky pro rok 2010. Testeři zjistili, že v každé z kategorií, do kterých se autosedačky dělí, najdou rodiče bezpečný výrobek. V každé velikosti seženete aspoň dvě dobré autosedačky.

Zároveň se ale potvrdily loňské výsledky, ve kterých žádná ze sedaček neobstála na výbornou. I letos tak dosáhly ty nejlepší v testu na známku "dobrá". Známku "velmi dobrá" si naposledy odvezla z testu ADACu dětská autosedačka před dvěma roky.

Na "dobrou" známku dosáhlo 14 z dvaadvaceti testovaných autosedaček. Jako nejlepší se v testech ukázala novorozenecká sedačka Maxi Cosi Pebble+Family Fix a Kiddy Energy Pro, která je určena dětem přibližně od jednoho roku. Obě uspěly v crashtestech (čelním i bočním) i v části hodnotící snadnost obsluhy.

"Od dětské autosedačky, která má komplikovaný systém pro přichycení v autě, nelze očekávat, že ji rodiče nebo prarodiče v autě usadí tak, jak je potřeba. Komplikovaná montáž proto přináší v testu horší známkování," uvádí ADAC.

kompletní výsledky

Test dětských autosedaček - podrobná tabulka

Nejhůře dopadla v testech trojice sedaček Casualplay PrimaFix (pro novorozence), Safety 1st Tri Safe+ (pro děti od 9 do 36 kg) a Chicco Key 2-3 Ultrafix (15 až 36 kg).

Casualplay a Chicco neprošly při bočních nárazových testech, hlava testovací figuríny nebyla dostatečně ochráněna bočnicemi a narazila do dveří.

Causalplay má navíc složitou instalaci do vozu. Je u ní třeba nastavit úhel sklonu opěradla v závislosti na hmotnosti dítěte. Špatná poloha může dítě ohrozit.

Safety 1st se ukázala jako příliš úzká. Když potřebujete usadit větší dítě, musíte odstranit její vrchní část. Pak však zbude jen podsedák, který dítě nechrání při bočních nárazech.

ADAC dlouhodobě testuje autosedačky i na boční náraz i přesto, že v evropských homologačních předpisech tato povinnost není. Pouze předepsaný čelní crashtest je podle německého autoklubu nedostatečný. Ani stále rozšířenější hlavové airbagy prý nezajistí dítěti při bočním nárazu dostatečnou ochranu.