Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V zahraničí je oprava auta dražší než doma

aktualizováno 
- Kdo láteří nad tuzemskými cenami oprav a cenami náhradních dílů, nebude případnou opravou auta na trase Česko - Chorvatsko nadšen. Už kousek za hranicí s Rakouskem letí hlavně hodinová sazba ostře nahoru. Zatímco v domácích servisech se pohybuje okolo tří až pěti set korun, v Rakousku už je to v přepočtu asi osmnáct set korun.
Levnější není ani Chorvatsko, kde si za hodinu práce účtují nejméně pět set korun. Jelikož byla tato země ještě před pár lety obchodně více zaměřena na východní část Evropy,najdou větší servisní síť majitelé škodovek. V Chorvatsku je třicet servisů Škoda, ale třeba jen zhruba dvacet servisů značky Ford. Ceny náhradních dílů jsou v zahraničí často dražší než doma. Například čelní sklo na Felicii stojí v tuzemsku okolo dvou tisíc korun, v Chorvatsku o pětistovku více, ale v Rakousku přes čtyři tisíce korun. Na Ford Mondeo přijde čelní sklo v Česku na osm tisíc, v Rakousku je cena dvojnásobná. T aké přístup k opravám pneumatik je u jižního souseda odlišný od zvyklostí v bývalém východním bloku. Zatímco v Chorvatsku i Česku se to jen hemží pneuservisy, v Rakousku rovnou doporučují výměnu pneumatiky. Nová tu totiž není o moc dražší než náklady na opravu propíchlé gumy. T řeba na Ford Mondeo tu nabízejí nejlevnější gumy za cenu okolo osmi set šilinků. Proto je lepší počkat s opravou až do Chorvatska, kde přijde zhruba na padesát kun. Už v tuzemsku by se pak řidič měl vyzbrojit sprejem na propíchnuté pneumatiky,který umožní dojet s defektem i více než sto kilometrů. Také případný odtah zdražuje vyšší náklady na pracovní sílu, a proto se vždy vyplatí zavolat odtahovou firm u z Česka. I mezi nimi jsou rozdíly,protože náklady na jeden ujetý kilometr odtahového vozu mohou být deseti-, ale i patnáctikorunové. V případě nehody by neměl řidič zapomenout na to, aby si od policie odvezl protokol o nehodě, kterým na hranici prokáže, že z místa nehody neujel. Jelikož v Chorvatsku už déle funguje konkurence v povinném ručení, je dobré si poznamenat číslo pojišťovny, u které má auto pojištěné druhý účastník nehody. Samozřejmostí by měla být před každým výjezdem do ciziny zelená karta.


Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.