Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Usaďte se do kostiček do bláznivého renaultu

  12:46aktualizováno  12:46
Prototyp praktické hranatosti, legendární Renault Espace, už v nabídce francouzského výrobce přesluhuje. Pokud si vypůjčí jen něco z bláznivého konceptu představeného v Ženevě, bude z něj nejvýraznější rodinný stěhovák.

Renault R-Space | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V kategorii maxiMPV velká tlačenice není, automobilky proto nejsou nucené obměňovat nabídku tak často. Tyhle rodinné autobusy také nejsou v prodejních číslech zrovna přeborníky, takže dlouho trvá, než se jejich vývoj zaplatí.

Espace, který tuhle kategorii aut spoluzakládal, má na novou generaci ale nejvyšší čas.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky si prohlédněte ve speciální příloze na iDNES.cz

Do Ženevy proto dorazil R-Space, který naznačuje jeho podobu, ovšem v menším čtyřačtvrtmetrovém balení. Rozevláté linky, které dává konceptům Renaultu nový šéfdesignér Laurens van den Acker, přidávají hvězdě stánku francouzské značky na dramatičnosti.

Nechybí oblíbená hříčka designérů, kterou odborníci na bezpečnost a cifršpióni z oddělení rozpočtářů nakonec do výroby snad nikdy nepustí: protiběžně otevírané dveře bez prostředního sloupku.

Renault R-Space

Největší šok přinese pohled do interiéru. Přední část kabiny se ještě nese v celkem obvyklém minimalisticky čistém stylu konceptů, zadní půlka je ale neopakovatelná. Tvoří ji barevně čalouněné kvádříky, které vyplňují celý spodek a tvoří členitý divan.

Jedenadvacetipalcová kola roztáčí přeplňovaný tříválec 0,9 litru s výkonem 110 koní, který patří do rodiny benziňáků TCe, které dorazí příští rok.

R-Space zrychluje z nuly na stovku za 11 sekund a spotřebovává na každých sto kilometrů 3,7 litru benzinu.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.