Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V10: o litr zuřivější Audi R8

aktualizováno 
Supersport pro každý den si hlavu s automobilovou krizí neláme. Audi R8 bylo osm válců 4,2litru málo, a tak přibyly další dva, litr objemu a hlavně 105 koní.

Audi R8 V10 | foto: Audi

Autosalon Detroit

Že tohle nejrychlejší audi bude ještě rychlejší, se šuškalo už delší dobu. Právě teď, kdy se rozhoduje o bytí a nebytí některých konkurentů, představilo Audi okruhové nářadí, jehož označení V10 říká vše.

Dva válce k radosti
Lamborghini Gallardo - koncernový příbuzný "er-osmy", dodalo motor. 5,2litrový desetiválec vydává při 8 tisících otáčkách 525 koní, 530 krouticích newtonmetrů je k volnému - ale opatrnému - využití při 6,5 tisíce otáčkách.

1 620 kilogramů (rozdělených mezi nápravy v poměru 44 a 56 procent) téhle hliníkové střely rozhýbe přímovstřikový agregát ze Sant´Agaty Bolognese na stokilometrovou rychlost za 3,9 sekundy. Ze stovky na dvoustovce jste za dalších 8,1 sekundy a forsáž může pokračovat až k 316kilometrové rychlosti.

Audi R8 V10

Abyste dosáhli na tyto hodnoty, musíte si připlatit za automat R tronic. V základní verzi přenáší na všechna kola sílu šestistupňový manuál.

Na pohled "vé-desítku" poznáte podle speciálních nádechů na bocích, více proříznutých nárazníků, koncových světel z LED diod a devatenáctipalcových kol (přední pneumatiky 235/35 a 295/30 vzadu).

Až se posílené Audi R8 představí na autosalonu v Detroitu v lednu 2009, vyrazí do prodeje ve druhé čtvrtce roku. Základní cena: 142 400 eur.

P.S. Udávaná hodnota kombinované spotřeby 13,7 litru je čistě hypotetický údaj.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.