Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smrtící airbag se objevil i u Volkswagenu, Američané prověřují Tiguan

  13:14aktualizováno  13:14
Američtí regulátoři začali vyšetřovat prasklý airbag společnosti Takata ve voze Volkswagen Tiguan. Automobilky již musely ve Spojených státech svolat kvůli potenciálně vadným airbagům firmy Takata více než 17 milionů vozů, německému Volkswagenu se zatím tyto potíže vyhýbaly.

Simulovaný výbuch airbagu | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Nafukovací systém airbagů japonské společnosti Takata může explodovat a mohou z něj do vozu vyletět části kovu. Problémy s těmito airbagy si již vyžádaly nejméně osm životů.

Mluvčí koncernu Volkswagen podle agentury DPA uvedl, že v jednom z automobilů Tiguan praskl boční airbag a do vozu z něj vyletěly kovové části. Nikdo však nebyl zraněn.

Nebezpečí se týká i Česka

Nebezpečně airbagy Takata jsou i v Česku. Do servisu musí tisíce aut

Airbagy

Svolávací akce se zatím nechystá, Volkswagen se nyní společně s americkými úřady snaží zjistit, zda by mohl tento problém vzniknout i v dalších vozech. „Zatím víme pouze o tomto jediném případu,“ uvedl mluvčí. Incident se odehrál 7. června ve státě Missouri.

Japonský výrobce airbagů Takata už roky bojuje s vadnými komponenty airbagů. Automobilky kvůli vadným airbagům Takaty svolaly od roku 2008 po celém světě více než 17 milionů vozů. Historicky největší automobilová svolávací akce se projevila i v Česku, na kontrolu musely tisícovky vozů značek Toyota, Nissan a Honda jezdících po českých silnicích.

Agentura Reuters upozornila, že dosavadní svolávání automobilů se týkalo vozů starých minimálně pět let, zatímco v případě Volkswagenu Tiguan šlo o letošní modelovou řadu.

„Jsme přesvědčeni, že to nesouvisí s dřívějším svoláváním aut, které bylo podle řady údajů zřejmě důsledkem dlouhodobého vystavení teplu a vysoké vlhkosti,“ uvedl mluvčí společnosti Takata. Dodal, že firma incident ve voze Tiguan vyšetřuje a spolupracuje s americkým úřady.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.