Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smrtící airbag se objevil i u Volkswagenu, Američané prověřují Tiguan

  13:14aktualizováno  13:14
Američtí regulátoři začali vyšetřovat prasklý airbag společnosti Takata ve voze Volkswagen Tiguan. Automobilky již musely ve Spojených státech svolat kvůli potenciálně vadným airbagům firmy Takata více než 17 milionů vozů, německému Volkswagenu se zatím tyto potíže vyhýbaly.

Simulovaný výbuch airbagu | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Nafukovací systém airbagů japonské společnosti Takata může explodovat a mohou z něj do vozu vyletět části kovu. Problémy s těmito airbagy si již vyžádaly nejméně osm životů.

Mluvčí koncernu Volkswagen podle agentury DPA uvedl, že v jednom z automobilů Tiguan praskl boční airbag a do vozu z něj vyletěly kovové části. Nikdo však nebyl zraněn.

Nebezpečí se týká i Česka

Nebezpečně airbagy Takata jsou i v Česku. Do servisu musí tisíce aut

Airbagy

Svolávací akce se zatím nechystá, Volkswagen se nyní společně s americkými úřady snaží zjistit, zda by mohl tento problém vzniknout i v dalších vozech. „Zatím víme pouze o tomto jediném případu,“ uvedl mluvčí. Incident se odehrál 7. června ve státě Missouri.

Japonský výrobce airbagů Takata už roky bojuje s vadnými komponenty airbagů. Automobilky kvůli vadným airbagům Takaty svolaly od roku 2008 po celém světě více než 17 milionů vozů. Historicky největší automobilová svolávací akce se projevila i v Česku, na kontrolu musely tisícovky vozů značek Toyota, Nissan a Honda jezdících po českých silnicích.

Agentura Reuters upozornila, že dosavadní svolávání automobilů se týkalo vozů starých minimálně pět let, zatímco v případě Volkswagenu Tiguan šlo o letošní modelovou řadu.

„Jsme přesvědčeni, že to nesouvisí s dřívějším svoláváním aut, které bylo podle řady údajů zřejmě důsledkem dlouhodobého vystavení teplu a vysoké vlhkosti,“ uvedl mluvčí společnosti Takata. Dodal, že firma incident ve voze Tiguan vyšetřuje a spolupracuje s americkým úřady.

Autoři: ,




Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.