Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze vzniká vývojové centrum pro samořiditelná auta, otevře v prosinci

  10:05aktualizováno  10:05
Nadnárodní skupina Valeo si v Praze staví nové vývojové centrum, kam přestěhuje své stávající inženýrské aktivity, a ty následně rozšíří. Nové zázemí u stanice metra Depo Hostivař bude sloužit především k vývoji techniky používané v samořiditelných autech.

Valeo patří k nejvýznamnějším dodavatelům senzorů a kamer pro dnešní moderní asistenční systémy osobních automobilů. Například více než polovina parkovacích senzorů v autech by měla pocházet právě od této firmy. Ačkoli je tak firma coby subdodavatel automobilového průmyslu menší než třeba Bosch a Continental, které se také technologiemi pro autonomní auta chlubí, Valeo patří v této specifické oblasti na špičku.

Fotogalerie

Od roku 2002 má firma své vývojové centrum v Praze v Hloubětíně, původně se však zabývalo vývojem klimatizačních a vytápěcích jednotek, které firma produkuje ve svých třech českých výrobních závodech. Teprve v roce 2013 přibyla inženýrům i práce z oblasti chytrých technologií pro auta. Právě toto rozšíření působnosti si nakonec vyžádalo investici do nového vývojového centra, které Valeo právě v Praze dokončuje.

Jeho přípravu se podařilo firmě úspěšně utajit, ve známost vešla až nyní. Díky investici 600 milionů korun vznikne moderní pracoviště s 9 000 metry čtverečnými kancelářské plochy pro celkem až 640 zaměstnanců. K budově bude přiléhat i vlastní malý testovací polygon, který doplní ten na letišti v Milovicích, kde Valeo své novinky rovněž zkouší.

Ve vývoji momentálně u firmy v Česku pracuje na 300 lidí, to se ale s novým výzkumným centrem změní. „Během následujících tří let plánujeme přijmout další dvě stovky zaměstnanců, v roce 2018 by jich zde mělo pracovat na 500,“ nastiňuje budoucnost Pavel Peka, ředitel vývojového centra. Centrum se tak rychle přiblíží své maximální kapacitě, do budoucna se ovšem již počítá s možnostmi rozšíření. Ze zmíněné kancelářské plochy připadne více než třetina, konkrétně 3 200 metrů čtverečných na vyspělé laboratoře, kde se budou nové technologie vyvíjet a testovat. Důraz budou pracoviště klást na tři oblasti: samotná samořiditelná auta, propojení a komunikace vozidel i infrastruktury a nakonec možnosti ovládání moderní chytré techniky řidičem.

Inženýři si tu budou moci „hrát“ se všemi druhy senzorů, jako jsou ty radarové, laserové (LIDAR), ultrazvukové a vyvíjet budou i nové kamerové systémy. V Praze bude probíhat jak práce na novinkách, které Valeo vyvíjí vlastními silami, tak i společný vývoj s automobilkami a dalšími zákazníky, pro které firma ladí jednotlivé komponenty pro konkrétní aplikace a úkoly. Výrazné navýšení kapacity pražských vývojových aktivit Valea pak znamená, že tu budou inženýři schopni plnit více důležitějších úkolů a Praha se stane z pohledu technologií pro autonomní vozidla významným místem.

I proto si zástupci společnosti pochvalují, že nové zázemí bude snadno dostupné z ruzyňského letiště. Díky spojení linkou metra A a autobusem cesta trvá asi 45 minut a návštěvník vystoupí doslova přímo před novou budovou vývojového centra.

Zástupci firmy tak už plánují, že technické novinky sem budou jezdit zkoumat nejen zákazníci z celého světa, ale při vybraných příležitostech také novináři. Firma by se chtěla svými řešeními více chlubit, a ačkoli jí pražské zázemí nedá tolik prostoru jako dává třeba německý Boxberg skupině Bosch nebo polygon Contidrome firmě Continental, předností by měla být právě snadná dostupnost.





Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.