Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze vzniká vývojové centrum pro samořiditelná auta, otevře v prosinci

  10:05aktualizováno  10:05
Nadnárodní skupina Valeo si v Praze staví nové vývojové centrum, kam přestěhuje své stávající inženýrské aktivity, a ty následně rozšíří. Nové zázemí u stanice metra Depo Hostivař bude sloužit především k vývoji techniky používané v samořiditelných autech.

Valeo patří k nejvýznamnějším dodavatelům senzorů a kamer pro dnešní moderní asistenční systémy osobních automobilů. Například více než polovina parkovacích senzorů v autech by měla pocházet právě od této firmy. Ačkoli je tak firma coby subdodavatel automobilového průmyslu menší než třeba Bosch a Continental, které se také technologiemi pro autonomní auta chlubí, Valeo patří v této specifické oblasti na špičku.

Fotogalerie

Od roku 2002 má firma své vývojové centrum v Praze v Hloubětíně, původně se však zabývalo vývojem klimatizačních a vytápěcích jednotek, které firma produkuje ve svých třech českých výrobních závodech. Teprve v roce 2013 přibyla inženýrům i práce z oblasti chytrých technologií pro auta. Právě toto rozšíření působnosti si nakonec vyžádalo investici do nového vývojového centra, které Valeo právě v Praze dokončuje.

Jeho přípravu se podařilo firmě úspěšně utajit, ve známost vešla až nyní. Díky investici 600 milionů korun vznikne moderní pracoviště s 9 000 metry čtverečnými kancelářské plochy pro celkem až 640 zaměstnanců. K budově bude přiléhat i vlastní malý testovací polygon, který doplní ten na letišti v Milovicích, kde Valeo své novinky rovněž zkouší.

Ve vývoji momentálně u firmy v Česku pracuje na 300 lidí, to se ale s novým výzkumným centrem změní. „Během následujících tří let plánujeme přijmout další dvě stovky zaměstnanců, v roce 2018 by jich zde mělo pracovat na 500,“ nastiňuje budoucnost Pavel Peka, ředitel vývojového centra. Centrum se tak rychle přiblíží své maximální kapacitě, do budoucna se ovšem již počítá s možnostmi rozšíření. Ze zmíněné kancelářské plochy připadne více než třetina, konkrétně 3 200 metrů čtverečných na vyspělé laboratoře, kde se budou nové technologie vyvíjet a testovat. Důraz budou pracoviště klást na tři oblasti: samotná samořiditelná auta, propojení a komunikace vozidel i infrastruktury a nakonec možnosti ovládání moderní chytré techniky řidičem.

Inženýři si tu budou moci „hrát“ se všemi druhy senzorů, jako jsou ty radarové, laserové (LIDAR), ultrazvukové a vyvíjet budou i nové kamerové systémy. V Praze bude probíhat jak práce na novinkách, které Valeo vyvíjí vlastními silami, tak i společný vývoj s automobilkami a dalšími zákazníky, pro které firma ladí jednotlivé komponenty pro konkrétní aplikace a úkoly. Výrazné navýšení kapacity pražských vývojových aktivit Valea pak znamená, že tu budou inženýři schopni plnit více důležitějších úkolů a Praha se stane z pohledu technologií pro autonomní vozidla významným místem.

I proto si zástupci společnosti pochvalují, že nové zázemí bude snadno dostupné z ruzyňského letiště. Díky spojení linkou metra A a autobusem cesta trvá asi 45 minut a návštěvník vystoupí doslova přímo před novou budovou vývojového centra.

Zástupci firmy tak už plánují, že technické novinky sem budou jezdit zkoumat nejen zákazníci z celého světa, ale při vybraných příležitostech také novináři. Firma by se chtěla svými řešeními více chlubit, a ačkoli jí pražské zázemí nedá tolik prostoru jako dává třeba německý Boxberg skupině Bosch nebo polygon Contidrome firmě Continental, předností by měla být právě snadná dostupnost.







Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.