Diskuze
Přípravy na éru elektroaut: v Evropě staví nové továrny, jednu i v Česku
Děkujeme za pochopení.
M17i87r95o43s40l45a60v 43S65t81e24i72n15e95r
Plánovaný systém má velké slabiny, jak popsáno níže. Nabíjecí doba souvisí i s účinností- pomalé nabíjení nepromění tolik elektřiny v teplo.
Jediné možné řešení je, veškeré baterie normovat do dvou nebo tří standartů a nechat je v majetku firem, které je jenom vymění, místo nabíjení. Tato firma nabíjí v době nízkého tarifu, tím šetří i energii a problém je jenom, jak konstruovat vozy tak, aby se ta dost těžká baterie mohla snadno vyměnit. Třeba spustit pod vozem do sklepa a ze sklepa zvednout nabitou do vozu. Nebo spustit na hydraulický vozík a stejnou cestou zavézt tu nabitou baterku.
V ceně za výměnu je pak započítána i cena za opotřebování, řidič vozu by tak měl přehled o skutečných nákladech provozu. Auto samo se opotřebuje daleko méně, než se spalovacím motorem. Mechanika je také daleko jednodušší, pokud nepočítáme počítačovou centrálu.
K66a90r46e48l 79N30o68v83o73t83n13y
"600 km, poloviční velikost baterie při dvojnásobné životnosti a snížení doby nabíjení na 15 minut"
Za 15 minut nabit dostatek energie na 600 km je v masovem meritku utopie, protoze takovy odber ve spickach neustoji prenosova soustava... Trocha matematiky na urovni ZS:
Kdyz budu predpokladat, ze tech 600 km auto ujede za 7 hodin, pri prumernem odberu odberu 30 kW (spis vic, zvlast v lete kvuli topeni ci v zime kvuli klimatizaci), tak to znamena nutnost dodat 210 kWh za 15 minut, cili prikon 840kW.
Zajimalo by me, jak jak chteji privest skoro megawatt ke kazdemu autu na parkovisti nekde na sidlisti, kde parkuji tisice aut.
Mimochodem, Lipenska prehrada ma celkovy vykon 120 MW, takze za tachto podminek zvladne nabijet okolo 140 takovych aut... Temelin pri 2110 MW zvlade dobijet takovych aut 2500.
Takze problem je nejen v tom, privest dostecny vykon k tem autum, ale i vyrobit ho bude docela fuska, pokud dojde k jejich masovemu rozsireni.
M89a23r39t88i22n 95K24a43r60á62s23e24k
Tak a ted trochu reality: V CR je cca 5,5 milionu aut, prumerny najezd auta je cca 15 000km, a spotreba u elektrickeho auta v prumeru (budme radsi velci pesimisti) 20 kWh na 100km (na 25 kWh se dostane mozna tak tesla co auto jako "krava"). Tzn to mame cca 3000 kWh na auto rocne (pro zajimavost v zimnich mesicich jsou tohle nekteri lidi schopni protopit za mesic v rodinnem domku. Pri pronasobeni poctem aut to mame asi 17,5 TWh elektriny coz je cca ctvrtina dnesni spotreby v CR (a o kousek vice nez rocni vyroba temelina). Na druhou stranu bychom meli odecist elektrinu spotrebovanou v souvislosti s benzinem a naftou (petrolejarsky prumysl ma enormni energetickou narocnost), ale pro ucely velmi konzervativniho vypoctu to zanedbejme.
Realne by tedy pri nahrade 100% osobnich aut elektromobily doslo k narustu spotreby elektriny v CR maximalne o 20%. (to bychom uz dnes pokryli z nocnich prebytku - auta je totiz idealni nabijet v noci). A kdyz si veme, ze realne bychom se na nejaky 50% elektroau mohli dostat nejdriv tak za 50 let, tak se bavime o rocnim narustu spotreby elektriny o 0,2% (pro porovnani, posledni roky v CR roste spotreba o cca 2%, tzn asi desetinasobne rychleji nez by rostla kvuli elektroautum).
M70a78r35e92k 32P56o93s67p61í12š54i32l
Elżbieta Bieńkowska je Polka. A ta to eketromobilitš tlačí. A poláci investujou do energetiky hodně. Rusáky s jejich ropou nemusej. Náhoda:-)
M20a49r79e38k 67P97o32s24p22í40š49i31l
A proč elektro auta. Není možná náhodou,že paní
Elżbieta Bieńkowska je polka. A poláci investujou masivně do elektráren.
K31a54r53e85l 98M38a54z42a52č
Za současných technologií, cen a infrastruktury je to BLBOST! A navíc přijde krize a tihle chytráci ji ještě dramaticky prohloubí.
Očekávejte sociální bouře v Německu, prudce vzroste nezaměstnanost spolu s dalšími problémy, na které si zadělali z toho bude velký průšvih. Velký.
G25u50s87t67a16v 77K72ř25í85ž
Ve 30. a 40. letech auta jezdila na dřevoplyn.
P74a62v40e98l 11S39e38n13f71t
To jsem zvědav kam až dojedu, až si v tom pekáči zapnu topení
M77a13r17t68i32n 56K22a78r43á73s19e84k
No o par kilometru mene. Kdyz budete pocitat s baterkou 50 kWh, a prikonem topeni do 1 kW, tak pri dvou hodinach jizdy s topenim vam to topeni sezere 4% baterky...
T41o61m94á44š 95K88u61c63h24a75ř
Předpokládám, že dotací na elektromobily to bude stejně jako s dotací na nákup vozidla pro invalidy. Ti, pokud auto rozbijí, nebo si ho nechají ukrást, tak dotaci musí vrátit a novou nedostanou.
O80d70s23t63r91a12n53ě74n45ý 40U49ž64i67v33a71t56e28l
K40a55r36e44l 97S15t10r43ž11a45n64o14v49s76k49ý
Doufám, že v tomhle závodě nezaspíme, jinak jsme namydlení.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...