Diskuze

Přípravy na éru elektroaut: v Evropě staví nové továrny, jednu i v Česku

Rozvoj elektromobility, který kvůli rozhodnutím evropských zákonodárců a zpřísňujícím se emisním normám, bude muset nabrat na síle, vyžaduje také rozšiřování výrobních kapacit na komponenty. Neuralgickým bodem jsou trakční akumulátory. Společnost Valeo postaví v Žebráku na Berounsku halu na výrobu chlazení baterií pro elektromobily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Plánovaný systém má velké slabiny, jak popsáno níže. Nabíjecí doba souvisí i s účinností- pomalé nabíjení nepromění tolik elektřiny v teplo.

Jediné možné řešení je, veškeré baterie normovat do dvou nebo tří standartů a nechat je v majetku firem, které je jenom vymění, místo nabíjení. Tato firma nabíjí v době nízkého tarifu, tím šetří i energii a problém je jenom, jak konstruovat vozy tak, aby se ta dost těžká baterie mohla snadno vyměnit. Třeba spustit pod vozem do sklepa a ze sklepa zvednout nabitou do vozu. Nebo spustit na hydraulický vozík a stejnou cestou zavézt tu nabitou baterku.

V ceně za výměnu je pak započítána i cena za opotřebování, řidič vozu by tak měl přehled o skutečných nákladech provozu. Auto samo se opotřebuje daleko méně, než se spalovacím motorem. Mechanika je také daleko jednodušší, pokud nepočítáme počítačovou centrálu.

1 0
možnosti

"600 km, poloviční velikost baterie při dvojnásobné životnosti a snížení doby nabíjení na 15 minut"

Za 15 minut nabit dostatek energie na 600 km je v masovem meritku utopie, protoze takovy odber ve spickach neustoji prenosova soustava... Trocha matematiky na urovni ZS:

Kdyz budu predpokladat, ze tech 600 km auto ujede za 7 hodin, pri prumernem odberu odberu 30 kW (spis vic, zvlast v lete kvuli topeni ci v zime kvuli klimatizaci), tak to znamena nutnost dodat 210 kWh za 15 minut, cili prikon 840kW.

Zajimalo by me, jak jak chteji privest skoro megawatt ke kazdemu autu na parkovisti nekde na sidlisti, kde parkuji tisice aut.

Mimochodem, Lipenska prehrada ma celkovy vykon 120 MW, takze za tachto podminek zvladne nabijet okolo 140 takovych aut... Temelin pri 2110 MW zvlade dobijet takovych aut 2500.

Takze problem je nejen v tom, privest dostecny vykon k tem autum, ale i vyrobit ho bude docela fuska, pokud dojde k jejich masovemu rozsireni.

0 0
možnosti

Tak a ted trochu reality: V CR je cca 5,5 milionu aut, prumerny najezd auta je cca 15 000km, a spotreba u elektrickeho auta v prumeru (budme radsi velci pesimisti) 20 kWh na 100km (na 25 kWh se dostane mozna tak tesla co auto jako "krava"). Tzn to mame cca 3000 kWh na auto rocne (pro zajimavost v zimnich mesicich jsou tohle nekteri lidi schopni protopit za mesic v rodinnem domku. Pri pronasobeni poctem aut to mame asi 17,5 TWh elektriny coz je cca ctvrtina dnesni spotreby v CR (a o kousek vice nez rocni vyroba temelina). Na druhou stranu bychom meli odecist elektrinu spotrebovanou v souvislosti s benzinem a naftou (petrolejarsky prumysl ma enormni energetickou narocnost), ale pro ucely velmi konzervativniho vypoctu to zanedbejme.

Realne by tedy pri nahrade 100% osobnich aut elektromobily doslo k narustu spotreby elektriny v CR maximalne o 20%. (to bychom uz dnes pokryli z nocnich prebytku - auta je totiz idealni nabijet v noci). A kdyz si veme, ze realne bychom se na nejaky 50% elektroau mohli dostat nejdriv tak za 50 let, tak se bavime o rocnim narustu spotreby elektriny o 0,2% (pro porovnani, posledni roky v CR roste spotreba o cca 2%, tzn asi desetinasobne rychleji nez by rostla kvuli elektroautum).

0 0
možnosti

Elżbieta Bieńkowska je Polka. A ta to eketromobilitš tlačí. A poláci investujou do energetiky hodně. Rusáky s jejich ropou nemusej. Náhoda:-)

0 0
možnosti

A proč elektro auta. Není možná náhodou,že paní

Elżbieta Bieńkowska je polka. A poláci investujou masivně do elektráren.

0 0
možnosti

K31a54r53e85l 98M38a54z42a52č

8. 11. 2018 23:59

Za současných technologií, cen a infrastruktury je to BLBOST! A navíc přijde krize a tihle chytráci ji ještě dramaticky prohloubí.

Očekávejte sociální bouře v Německu, prudce vzroste nezaměstnanost spolu s dalšími problémy, na které si zadělali z toho bude velký průšvih. Velký.

1 5
možnosti

P76e75t69r 53H36o46r37á78k

9. 11. 2018 6:08

Asi by měli začít lidé rozbíjet ty stroje.

2 0
možnosti

Ve 30. a 40. letech auta jezdila na dřevoplyn.

0 0
možnosti

P74a62v40e98l 11S39e38n13f71t

8. 11. 2018 23:43

To jsem zvědav kam až dojedu, až si v tom pekáči zapnu topení

6 2
možnosti

No o par kilometru mene. Kdyz budete pocitat s baterkou 50 kWh, a prikonem topeni do 1 kW, tak pri dvou hodinach jizdy s topenim vam to topeni sezere 4% baterky...

2 0
možnosti

Předpokládám, že dotací na elektromobily to bude stejně jako s dotací na nákup vozidla pro invalidy. Ti, pokud auto rozbijí, nebo si ho nechají ukrást, tak dotaci musí vrátit a novou nedostanou. :-P

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Doufám, že v tomhle závodě nezaspíme, jinak jsme namydlení.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...