Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Variabilní Toyota Verso prý zvládne i české silnice

  14:00aktualizováno  14:00
Variabilní rodinná toyota se dočkává dalšího vydání. Nové verso s hromadou vylepšení také ztratilo označení Corolla ve svém názvu. Premiérově ho viděli návštěvníci ženevského autosalonu.

Autosalon Ženeva 2009

Sedmimístná novinka se designem blíží nově na trh uvedenému avensisu. Do délky narostla oproti předchůdci o sedm centimetrů na 444, je také o dva centimetry širší (konečných 179 cm). O tři centimetry se také vzdálily nápravy (rozvor) a citelně víc se rozkročila kola - přední rozchod je širší o 20 a zadní o 48 milimetrů. Výška vozu zůstala beze změny (1 620 mm).

Automobilka uvádí, že vylepšený systém různě sklopných, posouvacích a všelijak polohovatelných sedadel pojmenovaný Toyota Easy Flat-7 nabízí 32 různých kombinací uspořádání vnitřku auta. V nabídce bude samozřejmě také pětimístná varianta versa. Ve druhé i třetí řadě najdeme samostatná sedadla, jejichž ovládání je nyní jednodušší, sedadla lze posouvat ve větším rozsahu, zvětšil se i prostor pro nohy.

Kromě lidí odveze v sedmimístném obsazení 178 a ve dvoumístném obsazení až 1 645 litrů věcí.

"U nového modelu Verse jsme zapracovali na jízdních vlastnostech a díky podpoře našich evropských konstrukčních týmů jsme byli schopni tento vůz naladit tak, aby zaručoval stabilní a hladké cestování na všech typech evropských cest," říká sebevědomě hlavní konstruktér nového modelu Masato Katsumata. Uvidíme, zda se testovalo i v Česku...

Toyota prohlašuje, že nové verso bylo navrženo tak, aby získalo maximální, pětihvězdičkové ohodnocení v přísnějších nárazových testech organizace Euro NCAP

Novinka bude standardně vybavena sedmi airbagy: čelními a bočními airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem pro předního spolujezdce a dále bočními hlavovými airbagy, které nyní chrání kabinu v celé její délce, včetně míst ve třetí řadě sedadel.

Nechybí kompletní armáda elektronických strážců: ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly, brzdový asistent, stabilizační systém, systém kontroly trakce i pomocník pro rozjezd v kopci.

Nabídka motorů obsáhne čtyři motory, dva benziňáky a dva turbodiesely. Benzinová 1,6 a 1,8 nabídne 97 a 106 kW výkonu, což je 132 a 147 koní. Menší turbodiesel s objemem dva litry má 93 kW (126 k). Větší motor s objemem 2,2 litru bude k mání ve dvou výkonových verzích: 110 kW (150 k) a 130 kW (177 k).

Nové verso bude japonská automobilka vyrábět v tureckém závodu automobilky, do kterého Toyota investovala víc než miliardu eur.

Toyota Verso


Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.