Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Francii by měly do roku 2020 jezdit dva miliony elektromobilů

  11:37aktualizováno  11:37
Francouzská vláda doufá, že do roku 2020 budou v zemi jezdit alespoň dva miliony automobilů vybavených elektrickými bateriemi. Ministři pro ekologii Jean-Louis Borloo a průmyslu Christian Estrosi zveřejnili vládní plán, který má tohoto cíle dosáhnout mimo jiné pomocí firem s velkými flotilami vozidel.

Renault Fluence Z.E. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Směřování k ekologičtější dopravě má podpořit prodloužení poskytování bonusů až do 5 000 eur (125 000 Kč) pro vozidla, jejichž emise jsou nižší než 60 gramů kysličníku uhličitého na ujetý kilometr, a to minimálně do roku 2012. Dotknout by se to mělo prvních 100 000 aut.

Dalších 50 000 vozidel si má v průběhu pěti let pořídit nejrůznější koncerny, od státní pošty (10 000 kusů), po elektrárenský gigant EdF, státní dráhy SNCF, vodárenskou společnost Veolia až státní úřady a městské radnice. Do roku 2015 by různé společnosti mohly nakoupit dalších 50 000 těchto aut.

Zátěž pořizovacích nákladů by měla u firem pominout mnohem nižšími náklady na provoz a údajně dlouhá životnost aut.

Očekává se, že první ryze elektrická vozidla se začnou v zemi prodávat masově od konce příštího roku. Tento trh se má ale rozvinout naplno, až bude automobily možné pohodlně dobíjet doma a v zaměstnání. Síť asi 4,4 milionu dobíjecích stanovišť by měla být k dispozici do roku 2020. Od roku 2012 mají parkovací stání disponovat povinně zásuvkami na dobíjení.

Vláda doufá, že je na svá parkoviště umístí také nákupní centra, kina nebo hotelové řetězce.

Už za rok by se mělo začít experimentovat také s vyměňováním baterií, které pro automobilku Renault vyvinula společnost Better Place. Baterie, jejichž výrobu se stát zavázal finančně podporovat 125 miliony eur, by měly používat zpočátku taxíky v pařížské oblasti.

Předpokládané investice přesahují čtyři miliardy eur. Ministři připomněli, že je to méně než 30 miliard eur zaplacených Francií za spotřebu nafty dopravními prostředky v roce 2008.

Francie také usiluje o dosažení společné politiky v této otázce s ostatními státy Evropské unie. Spolupráci má již slíbenou od Německa.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.