Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Francii je od jara 2012 povinný alkotester v každém autě

  16:14aktualizováno  16:14
Na francouzských silnicích přituhne, ke stávajícím 2 080 radarům přibude čtyři sta nových. Nové měřiče rychlosti navíc nebudou označené. Pod pokutou 17 eur bude muset mít každé auto ve výbavě alkotester.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Už v létě schválila francouzská vláda povinnost mít v autě alkotester. Nařízení začne platit od jara 2012, připomíná list Le Figaro. Stačit bude ten obyčejný jednorázový, balení po dvou stojí ve Francii jeden a půl až dvě eura. Kdo alkotester mít nebude, může podle francouzského deníku dostat pokutu až 17 eur.

Na dovolenou ve Francii není tester třeba

Češi si při cestách do Francie alkotester pořizovat nemusí. Platí totiž Vídeňská úmluva o silničním provozu z roku 1968, která říká, že auto musí mít povinnou výbavu podle předpisů země, kde je registrováno.

Francouzské tažení proti alkoholu začíná už dnes. Od začátku prosince jsou testery na alkohol povinným vybavením diskoték.

Nové rychlostní kamery rozmístí Francie do konce příštího roku. Oznámil poslední listopadový den prezident Nicolas Sarkozy na slavnostním předání cen za příspěvky k bezpečnosti silničního provozu. Sarkozy chce také vytvořit národní den obětí dopravních nehod.

Speciální alkotester dostanou do auta pijáci v Nizozemí

Holanďané, které načapali za volantem pod vlivem alkoholu, dostanou do auta speciální alkotester. Musí do něj dýchnout, jinak auto nenastartuje.

Opatření počítá s instalací přístroje do vozu hříšníka na dva roky, pro alkoholové řidiče-recidivisty se může protáhnout až na šest let. Kdo bude přesto řídit "pod vlivem", přijde o řidičák na pět let a bude muset znovu složit zkoušky v autoškole.

První alkozámky začínají instalovat ještě letos. Nizozemci to chtějí stihnout do vánočních svátků. Stejný systém už úspěšně testovalo Volvo, v jeho podání se jmenuje alcoguard.

Speciální zařízení zatím dostanou čtyři tisícovky nizozemských řidičů. Budou muset dýchnout do náústku při každém nastartování. Přístroj bude šoféra testovat i v průběhu jízdy. Stejné zařízení má být povinně instalované od 1. září 2015 také ve všech autobusech ve Francii, uvádí francouzský server Caradisiac.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.