Ve Francii se na ojetém loganu vydělává

  • 84
Na levném renaultu lze ve Francii vydělat až tisíc euro. Pařížský deník Le Parisien napsal, že ceny ojetých loganů přesahují až o tisíc euro ceny nových. Logan, který se ve Francii prodává pod značkou Renault, je na tamějším trhu pro letošek beznadějně vyprodán.

Při převzetí klíčků od nového auta ztrácíte ve Francii podle statistik 15% - 20% ceny. Ekonomický logan ale staví statistiky na hlavu.

Bez výraznější reklamy byl uveden na trh před čtyřmi měsíci.

Celá dodávka pěti tisíc loganů, kterou chtěla francouzská pobočka prodat tento rok, byla vyprodána během méně než jednoho týdne a čekací lhůty se stále prodlužují.

Za ojetý logan tak mohou Francouzi zaplatit 10 až 11 tisíc eur, zatímco nový logan vyjde ve Francii na 7 500 - 11 210 eur podle výbavy.

Jak se zdá, loganu obskurní test, při kterém německý ADAC levné rumunské auto převrátil, příliš neuškodil.

Diesel pro logan

Automobilka dokonce chystá kombíkovou verzi a na frankfurtském autosalonu představila i turbodiesel, který bude na českém trhu k mání od ledna.

Turbodiesel dCi z produkce Renaultu je od září v ceníku loganu na rumunském trhu. Prozatím splňuje pouze emisní normu Euro 3 a nabízí výkon 48 kW (65 koní).

Do dalších zemí Evropy dorazí common-rail začátkem roku 2006, již s Euro IV a dvěma kilowatty navíc (50 kW/68 k).

Slabší verze dosahuje 160 Nm při dvou tisících otáček, silnější stačí o třista méně. Logan 1,5 dCi nabídne o něco horší dynamické parametry než benzinové verze. Maximální rychlost 158 km/h a zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 15 s znamená o 4 km/h méně a 2 s více než v případě benzinové čtrnáctistovky.

Vše ale vyváží spotřeba. S čerpadláři se totiž majitel dieselového Loganu asi často vídat nebude. Z padesátilitrové nádrže odčerpá „dCičko“ každých sto kilometrů kombinované jízdy 4,7 litru nafty. Městská spotřeba je 5,8 litru, mimoměstská pak činí 4,1 litru na sto kilometrů.

Doposud byl Logan k dostání pouze ve dvou benzinových verzích s motory 1,4 a 1,6 litru. Příští rok by měla ještě přibýt verze spalující plyn. Ještě před zahájením prodeje dieselu se logan uvede na trzích Belgie, Švýcarska, Nizozemí, Rakouska a Itálie. Logan naplňuje své předsevzetí stát se autem pro celý svět, po Evropě začíná dobývat také Afriku, Asii a těší se do jižní Ameriky.


Témata: Dacia, Renault