Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve frontě na Opel je první Fiat, hned za ním Číňani

  17:35aktualizováno  17:35
Fiat má zájem o převzetí Opelu, tvrdí spekulace, ale italská automobilka to neúnavně popírá. Naposledy o zájmu Italů o tradiční německou značku, která patří pod americký koncern GM už od roku 1929, informoval dnes server Spiegel Online.

Opel a Fiat spolupracují už dlouho. Malá corsa (na obrázku) používá stejnou techniku jako Fiat Grande Punto. | foto: Opel

Tradiční evropská značka Opel nabízí atraktivní auta, přesto se v souvislosti s ní mluví o nejisté budoucnosti. Její mateřský koncern General Motors čelí velké krizi. V posledních dnech se mezi zájemci o odkoupení Opelu objevil italský Fiat. Ale mluví se také o kupcích z Číny.

Opel přiznal šest zájemců

Informaci o možné alianci Opelu s Fiatem přinesl před nedávnem magazín Automotive News. Pro své partnerství by si italská značka ráda kromě evropského Opelu vybrala také aktivity General Motors v Latinské Americe. Zástupci zainteresovaných firem však spolupráci popřeli.

Opel alespoň připustil, že se o něj zajímá půltucet firem. Část z nich pochází z finančního sektoru, v ostatních případech jde o automobilky. Mezi zájemci je údajně také rakouská společnost Magna-Steyr, která vyrábí auta například pro Mercedes, BMW, Chrysler, Jeep, Aston Martin nebo Saab.

Přežijí jen velcí

Fiat v současné době dolaďuje spolupráci s Chryslerem. Na konci loňského roku šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovoru pro časopis Automotive News Europe prohlásil, že se výrobci budou v blízké době spojovat do nových aliancí. Šanci na přežití finanční krize má mít podle jeho tehdejších slov jen šest největších výrobců. "Přežijí jen automobilky, které budou vyrábět alespoň šest milionů vozů ročně," uvedl v rozhovoru Marchionne.

Spojení Fiatu s Chryslerem, Opelem a latinskoamerickou částí GM by znamenalo vytvoření druhé největší skupiny světa s produkcí přes 7 milionů aut ročně. Uskupení kolem Fiatu by v boji o největší producenty konkurovalo koncernům Volkswagen a Toyota.

Zájem mají čínští obři

Automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer se však podle serveru Automobilwoche klaní k jinému kupci pro Opel. Podle něj je pravděpodobnější, že německá značka skončí v rukou čínského investora. Největší šance dává konglomerátům Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) a First Automotive Works (FAW). Pro oba by šlo o výbornou příležitost, jak se prosadit na evropský trh. "Hodila by se jim technika Opelu i odbytové příležitosti," řekl Ferdinand Dudenhöffer.

Úplně mrtvá není ani možnost, že se automobilku Opel pokusí vykoupit z amerických rukou skupina evropských dealerů stejné značky. Ti už si vybrali možného šéfa pro nově vzniklou společnost. Měl by jím být bývalý šéf BMW a Volkswagenu Bernd Pischetsrieder.

Další možností je převzetí Opelu německou vládou. Podle Ferdinanda Dudenhöffera by šlo o spolehlivější a dlouhodobější řešení než v případě investorů, kteří by mohli zkasírovat rychlý zisk vzniklý s pomocí státních dotací nebo záruk a poté by se automobilky chtěli zbavit.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Vyrábět ferrari je zlatý důl, na tesle proděláte

Ferrari SP35

Rozdíly v zisku z prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou obrovské. Zatímco Ferrari vydělává, Tesla a Bentley v roce...

Volkswagen stahuje 700 000 Tiguanů a Touranů, mohou totiž začít hořet

Volkswagen Tiguan

Německá automobilka Volkswagen celosvětově stahuje k opravě na 700 000 vozů současné generace modelů Tiguan a Touran...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Najdete na iDNES.cz