Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vectra: stěhovák už na podzim

  16:07aktualizováno  16:07
Až 1850 l zavazadel budete moci odvézt v novém Opelu Vectra Caravan, počkáte-li si do září. Opel pokračuje v razantní obměně své modelové řady. Poté, co vyslal do boje s konkurencí chytře řešené modely meriva a signum, chystá na podzimní frankfurtský autosalon premiéru kombíku postaveného na bázi vectry.

Nová vectra caravan by měla navázat na tradici obrovských kombíků ve kterých stěhováníchtiví řidiči převáží předměty nejroztodivnějších tvarů a rozměrů.

Přepravní kapacita nové vozu tak bude prakticky stejná, jako v případě velkého (leč již notně obstarožního) modelu Omega Caravan – zavazadlový prostor Vectry Caravan má objem až 1850 litrů a jeho ložná plocha je dlouhá téměř dva metry.

Vectra Caravan nabízí i dostatek prostoru na zadních sedadlech, kde mají cestující 94 mm volného místa pro svá kolena a 967 mm místa pro nohy.

Za obrovský prostor na zadních sedadlech automobil vděčí především mimořádně dlouhému rozvoru kol 2830 mm, což je stejná hodnota jako u modelu Opel Signum. Vnější rozměry Vectry Caravan, která se bude vyrábět v Rüsselsheimu, činí (délka/šířka/výška) 4820 mm / 1790 mm / 1500 mm.

Do nového vozu konstruktéři zakomponovali celou řadu inovativních systémů a technologií. Jedním z příkladů může být třeba systém FlexOrganizer, určený pro zavazadlový prostor, který zvyšuje jeho variabilitu.

Manipulaci se zavazadly usnadňuje i dálkové ovládání zadních dveří, užitečným prvkem je také vyklápěcí tažné zařízení. Mezi originální prvky zvyšující komfort a především bezpečnost cestování patří adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting).

O pohon se bude starat celá škála motorů řady ECOTEC o výkonech od 100 do 211 koní. Mezi nimi nebude samozřejmě chybět ani nový třílitrový turbodiesel 3.0 V6 common-rail nebo první zážehový agregát značky Opel se systémem přímého vstřikování benzinu.

Interiér automobilu nabízí celou řadu praktických a komfortních prvků. Jedním z nich je kupříkladu praktická multifunkční konzole Travel Assistant, která se umísťuje mezi dvě krajní zadní sedadla - poprvé se objevila v modelu Signum.

Travel Assistant obsahuje dva vyklápěcí stolečky, chladící box, koš na odpadky, držáky šálků s nápoji, zásuvku na 12 V, držák přenosného DVD přehrávače a ovládací modul systému "Twin Audio", který dovoluje separátní poslech rozhlasu nebo hudby CD disků na předních a zadních sedadlech.

Další užitečnou "drobností", která zvýší využitelnost obřího zavazadlového prostoru Vectry Caravan je systém FlexOrganizer. Jeho základním prvkem jsou dvě lyžiny, integrované do boků zavazadelníku. Díky nim může řidič zavazadlový prostor rozdělit sítěmi a přepážkami na řadu oddělených sekcí, přesně tak, jak právě potřebuje.

Pod podlahou zavazadelníku se ještě ukrývá schránka na nejrůznější drobnosti, další dvě jsou pak umístěny po stranách.

Na přání může být podlaha zavazadlového prostoru krytá rozkládacím oboustranným kobercem. Jedna strana tohoto koberce má velurový povrch, druhá strana je krytá snadno omyvatelnou pryží.

Snadný přístup do zavazadelníku zajišťují rozměrné zadní dveře, vyklápějící se v širokém úhlu vzhůru. Na přání se dodává i dálkové elektrické ovládání zadních dveří. Řidič může otvírání i zavírání zadních dveří ovládat buď pomocí tlačítek přímo na hlavici klíčku od zapalování, nebo pomocí spínače v interiéru vozu. Otvírání dveří lze v kterémkoli okamžiku přerušit a dveře se zajistí v dané poloze.

Po uvedení na trh budou škálu pohonných jednotek nové Vectry Caravan tvořit čtyři zážehové  a tři přeplňované vznětové motory řady ECOTEC. V nabídce budou především tři zcela nové hliníkové agregáty, nabízené  pro modely Signum: Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu o objemu 2,2 l a výkonu 114 kW (155 k), přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 turbo o výkonu 129 kW (175 k) a třílitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování nafty common-rail 3.0 V6 CDTI o výkonu 130 kW (177 k). Nejvýkonnějším agregátem pro novou Vectru Caravan bude zážehový šestiválec 3.2 V6 ECOTEC o výkonu 155 kW (211 k).

Nová vectra caravan by měla na vázat na tradici obrovských kombíků ve kterých stěhováníchtiví řidiči převáží předněty nejroztodivnějších tvarů a rozměrů.

Za obrovský prostor na zadních sedadlech Vectra Caravan vděčí především mimořádně dlouhému rozvoru kol 283 cm, což je stejná hodnota jako u modelu Opel Signum.

Přepravní kapacita nové Vectry Caravan tak bude prakticky stejná, jako v případě velkého (modelu Omega Caravan – zavazadlový prostor Vectry Caravan má objem až 1850 litrů a jeho ložná plocha je dlouhá téměř dva metry.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.