Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vědci pracují na dalším alternativním palivu. To kanadské bude z pilin

Kanadští vědci zkouší, jak by v praxi obstálo další alternativní palivo. Mělo by se vyrábět z pilin, které vznikají při zpracování dřeva. První pokusy jsou úspěšné, ale pro masovou výrobu by mohlo být palivo připraveno až tak za deset let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

HrubesaMares

26. 7. 2011 11:05
kdyz ty piliny spalej

tak z ceho bude IKEA delat nabytek? ;-)

0 0
možnosti

Hroznej_puberťák

26. 7. 2011 11:11
Re: kdyz ty piliny spalej

Článek je o Kanadě, ne o Polsku :-P

0 0
možnosti

Kokodák

26. 7. 2011 10:32
za války se jezdilo na dřevoplyn běžně

:-)

0 0
možnosti

luban12

26. 7. 2011 20:33
Re: za války se jezdilo na dřevoplyn běžně

Pamatuji,že ještě v roce 1962 na dřevoplyn jezdil v jednom nábytkářském podniku náklaďák a navážel nábytek na nádraží a to tenkrát stál benzin 2,10Kč/lit a nafta 0,90Kč. Pokud měl motor dost velký obsah,tak nebyl problém.Podobné to bylo kdy se začínalo jezdit na PB a motory s obsahem 12-1400ccm ,ty moc nejezdily.Při současném využití elektroniky jezdí i menší obsahy slušně.To samé by mohlo být s dřevoplynem. Připravit auto k jízdě trvalo 10-20min. a potom bylo prakticky trvale pojízdné i s přestávkami 2-3hod.V dnešní době,kdy by se využila elektronika,automatické dávkování paliva (pelet) by se nechalo jezdit za desetinu cen benzinu a nafty.

0 0
možnosti

alex novy

26. 7. 2011 9:44
Spalovani biomasy bez energeticky narocne upravy

To je vsechno moc slozity, nejednodusi je vzit zemedelskej odpad a spalit to v kotli petrojet...

Tam muzete davat biomasu, bez dalsiho energeticky narocneho zpracovani.R^

0 0
možnosti

Corsini

26. 7. 2011 9:13
Stačilo by, kdyby si ti kanadští výzkumníci

nastudovali 70 až 150 let staré evropské technologie využití dřeva jako paliva. V Evropě jsou to už technologie nepoužitelné, ale v Kanadě mají dřeva dost a odlesnění jako třeba na britských ostrovech hned tak nehrozí.

0 0
možnosti

MiroTR

26. 7. 2011 7:32
Hm, docela by mne zajímalo,

kolik paliva se spotřebuje při svozu těch pilin z lesa. :-/

0 0
možnosti

hefaistosh

26. 7. 2011 9:16
Re: Hm, docela by mne zajímalo,

No těch pilin bude daleko víc na pilách než v lese.A tam se to dřevo tak jako tak sváží.Dále to budou piliný z dalších dřevozpracujících firem.

0 0
možnosti

Amanita phalloides erectus

26. 7. 2011 7:21
***

Kreslený vtip od Oldřicha Dufka.

Stojí u sebe dva tučňáci a ten starší podává mladšímu sněhovou kouli a říká mu:

"Mladý muži, právě jsem vynalezl geniální palivo - sněhové koule. Tady máte můj objev a vy už nějak dolaďte takové ty technické maličkosti, joko například jak to udělat, aby hořely !" ;-)

3 0
možnosti

Darek

26. 7. 2011 7:15
Nestačím koukat

To je teda zase článek. Tak jsem se dozvšděl, že piliny jsou nevyužitelný a nevyužívaný odpad. Takže nikdy neexistovaly kamna "piliňáky", nebyl žádný dřevoplyn, dnes se netopí dřevěnými peletami, nikde se nedělali a nedělají dřevotřískové a jiné podobné desky, případně se piliny nepoužívají při kompostování či jinak. Rv!!

0 0
možnosti

ivoš

26. 7. 2011 7:18
Re: Nestačím koukat

Kdysi s nimi dokonce v chlévech podestýlali, protože pak to stačilo spláchnout proudem vody. Asi to nebylo nejvhodnější, už se to nedělá.

0 0
možnosti

Darek

26. 7. 2011 7:11
Nestačím koukat!

0 0
možnosti

jan.banos

26. 7. 2011 6:59
bioodpad

já mám po ránu bioodpadu, až jsem musel vyvětrat ;-D:-/

0 0
možnosti

Brainwashington.

26. 7. 2011 2:06
Až pak pojedete ve svém meďáku, tak si budete libovat:

"Hučí jak staré piliňáky!" :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...